Kiemelt hírek

2022. évi informatikai beszerzési terv és informatikai fejlesztési terv feltöltése

content

2021. augusztus 2.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

A Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsról, valamint a Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a kormányzati informatikai beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről szóló 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 7. § a) pontja alapján az érintett szervezeteknek, a tárgyévet megelőző év szeptember 30. napjáig a DKÜ Portálon keresztül, az ott meghatározott struktúra és adattartalom szerint részletezve szükséges megküldenie az éves informatikai beszerzési tervét és az éves informatikai fejlesztési tervét a DKÜ Zrt. részére.

Az érintett szervezet a jogszabályi előírásnak akkor felel meg, ha a DKÜ Zrt. honlapján elérhető „2022. évi éves informatikai beszerzési terv és informatikai fejlesztési terv feltöltése” megnevezésű felhasználói útmutatóban foglaltak szerint eljárva, legkésőbb 2021. szeptember 30. napján 23 óra 59 percig benyújtja az éves informatikai beszerzési és fejlesztési tervét.

Tájékoztatjuk Önöket, hogy az éves tervek benyújtására rendelkezésre álló elektronikus felület egyszerűsítésre került, ezáltal felhasználóbarátabbá vált. A legutóbbi fejlesztések eredményeképpen a „Terv másolása” gombra kattintva már lehetőség nyílik a korábban jóváhagyott tervek másolására. A Korm. rendelet legutóbbi módosításának megfelelően a DKÜ Zrt. felülvizsgálta és kiegészítette az állami normatíva kategóriákat az orvostechnikai eszközök vonatkozásában. Aktualizálásra került az éves tervek feltöltésére és az ellenőrzés folyamatára vonatkozó útmutató, valamint a „Tervezési Kisokos”, amelyek a DKÜ Zrt. honlapján a https://dkuzrt.hu/portal/ link alatt érhetőek el. 

Felhívjuk figyelmüket, hogy a Korm. rendelet 1. § (2) eb) pontja szerinti érintett szervezetekre az éves informatikai beszerzési terv és az éves informatikai fejlesztési terv benyújtási kötelezettség nem vonatkozik.

Kérdés esetén kérjük, írjon a help@dkuzrt.hu e-mail címre!

Együttműködésüket ezúton is köszönjük!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

I. Tájékoztató az egyes keretmegállapodások igénybevétele esetén fizetendő szoftverlicenc-gazdálkodási díjjal kapcsolatban

content

2021. június 10.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsról, valamint a Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a kormányzati informatikai beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről szóló 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 2021. január 1. napján hatályba lépett módosításával összefüggésben 2021. február 8. napján „Tájékoztatás a szoftverlicenc-gazdálkodási díjakkal kapcsolatban” címmel információkat tett közzé. 

A közzétett információkat - a jogszabályváltozásból eredő kötelezettségek teljesítésének elősegítése érdekében - az alábbi gyakorlati kérdésekkel és válaszokkal kívánjuk kiegészíteni. 

1.    Melyek jelenleg a szoftverlicenc-gazdálkodási díjfizetési kötelezettséggel érintett keretmegállapodások? 

A Korm. rendelet 14/A. § (5) bekezdése alapján szoftverlicenc-gazdálkodási díjfizetési kötelezettség áll fenn az alábbi keretmegállapodásokból történő beszerzések esetén: 

  • EKM01MSLIC20 azonosítójú „Egyedi keretmegállapodás a KIFÜ részére Microsoft oktatási szoftverlicencek beszerzése céljából” tárgyú;

  • DKM01SAS20 azonosítójú „Meglévő SAS szoftverlicencek megújítása, bővítése, kiegészítése, valamint terméktámogatási szolgáltatások biztosítása” tárgyú;

  • DKM01OSUP20 azonosítójú „Meglévő Oracle szoftverlicencekhez kapcsolódó gyártói terméktámogatási szolgáltatások” tárgyú;

  •  DKM01ISUP20 azonosítójú „Meglévő IBM szoftverlicencekhez kapcsolódó emelt szintű konzultációs és gyártói terméktámogatási szolgáltatások” tárgyú;

  • DKM01OLIC20 azonosítójú „Meglévő Oracle szoftverlicencek bővítése” tárgyú;

  • DKM01MLIC20 azonosítójú „Meglévő Micro Focus szoftverlicencek bővítése” tárgyú;

  • DKM01SLIC20 azonosítójú „Meglévő SAP szoftverlicencek bővítése” tárgyú;

  • DKM01VLIC20 azonosítójú „Meglévő VMware szoftverlicencek bővítése” tárgyú;

  • DKM01ILIC20 azonosítójú „Meglévő IBM szoftverlicencek bővítése” tárgyú;

  • DKM01DMS21 azonosítójú „DMS ONE licencek és kapcsolódó szolgáltatások” tárgyú.

A szoftverlicenc-gazdálkodási díj a szoftverlicencek beszerzése mellett a licenckövetési és a licenctámogatási szolgáltatások beszerzése esetén is fizetendő.

2.    Mely időponttól kezdődően áll fenn a szoftverlicenc-gazdálkodási díjfizetési kötelezettség? 

A szoftverlicenc-gazdálkodási díjat az 1. pontban hivatkozott keretmegállapodásoknak vagy azok módosításának a Digitális Közbeszerzési Rendszerben (a továbbiakban: DKR) történő közzétételét követően megindított beszerzések vonatkozásában szükséges megfizetni. 

3.    Hogyan fizeti meg az érintett szervezet a szoftverlicenc-gazdálkodási díjat?

Az érintett szervezet a szállítón keresztül fizeti meg a szoftverlicenc-gazdálkodási díjat. A fizetendő díjat a szállító, az általa kiállított számlán külön tételként szerepelteti. 

4.    Mekkora a szoftverlicenc-gazdálkodási díj mértéke? 

Az érintett szervezet részéről fizetendő szoftverlicenc-gazdálkodási díj mértékének meghatározása aszerint történik, hogy Magyarországon érvényes gyártói listaár rendelkezésre áll-e. A DKÜ Zrt.-nek jelenleg nem állnak rendelkezésére olyan gyártói listaárak, illetve olyan, „a beszerzési eljárás megindítását megelőző 2 éven belül igazoltan elért, szerződött és érvényesített kedvezmény”-re vonatkozó adatok, amelyek alapján a fizetendő szoftverlicenc-gazdálkodási díj mértéke meghatározható lenne. 

Erre tekintettel - a Korm. rendelet 14/A. § (5) bekezdése alapján - a szoftverlicenc-gazdálkodási díj mértékének meghatározása az alábbiak szerint történik.

-    A szoftverlicenc-gazdálkodási díj mértéke közvetlen megrendelés esetén megegyezik az adott keretmegállapodás adatlapján rögzített „Közbeszerzési díj közvetlen megrendelés esetén” mezőben megállapított, fizetendő (köz)beszerzési díj mértékével. 
-    A szoftverlicenc-gazdálkodási díj mértéke verseny újranyitás vagy írásbeli konzultáció esetén megegyezik az adott keretmegállapodás adatlapján rögzített, a „Közbeszerzési díj verseny újranyitás esetén” mezőben megállapított, fizetendő (köz)beszerzési díj mértékével. 
-    Amennyiben az ajánlatkérő nevében a DKÜ Zrt. jár el, a szoftverlicenc-gazdálkodási díj mértéke megegyezik a fizetendő (köz)beszerzési díj mértékével. 

5.    Mi a szoftverlicenc-gazdálkodási díj alapja? 

A díj alapja a visszaigazolt közvetlen megrendelés nettó ellenértéke, verseny újranyitás vagy írásbeli konzultáció, illetve a DKÜ Zrt. eljárása esetén pedig az eljárás eredményeként létrejött egyedi visszterhes szerződés nettó ellenértéke. 

Mind a DKÜ Zrt., mind a Korm. rendelet hatálya alá tartozó és az önként csatlakozó szervezetek közös érdeke, hogy elérhetőek legyenek azok a Magyarországon érvényes, kedvezményekkel nem csökkentett gyártói listaárak, amelyek alapján áttekinthetővé válnak a gyártók által biztosított kedvezmények, melynek eredményeként az érintett szervezetek minél nagyobb kedvezmény realizálhatnak.

Ezért, amennyiben az érintett szervezet rendelkezésére áll a beszerzési eljárás megindítását megelőző két éven belül általa elért, szerződött és érvényesített kedvezményt alátámasztó dokumentum vagy egyéb igazolás (pl. szerződés és az ahhoz tartozó, Magyarországon érvényes, kedvezményekkel nem csökkentett gyártói listaár dokumentuma), úgy azt az érintett szervezetnek már a beszerzési igény bejelentésekor fel kell töltenie a DKÜ Portálra és azt meg kell küldenie a kmsupport@dkuzrt.hu e-mail címre is.

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy csak azon árlista vehető figyelembe a Korm. rendelet 14/A. § (5) bekezdése szerinti „gyártói listaárként”, amely alkalmas az érintett szervezet által azonos tárgyban a beszerzési eljárás megindítását megelőző két éven belül igazoltan elért, szerződött és érvényesített kedvezmény mérték tételes alátámasztására.

Ahol a gyártói listaárak szektoronként léteznek (pl. oktatási, kormányzati, vállalati szektorba sorolt licencek), ott az adott érintett szervezetnek a rá vonatkozó szektor gyártói listaárát kell alkalmazni. A kedvezményt a gyártói listaár és az egyedi szerződésben szereplő, azaz a keretmegállapodás második részében megajánlott és szerződött ár alapján kell meghatározni.

Általánosságban rögzíthető, hogy nem minősülnek gyártói listaárnak az alábbiak:

-    az előzetes piaci konzultáció eredményeként a benyújtott indikatív ajánlat részeként az érintett szervezet birtokába jutott árlista (ideértve az ennek során beárazott termék- és árlistát is), 
-    az adott keretmegállapodás részét képező termék- és árlista.

Tájékoztatjuk, hogy a jelen dokumentum megtalálható DKR-ben (https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/) az érintett keretmegállapodások adatlapján is.

Az esetlegesen felmerülő kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz, a kmsupport@dkuzrt.hu címen, vagy látogassák meg honlapunkat a https://dkuzrt.hu/ címen és tájékozódjanak a GYIK menüpontban!

Együttműködésüket ezúton is köszönjük!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Általános hírek

Tájékoztatás a DKR-t érintő karbantartásról

content

2021. június 30.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy 2021. július 2. (péntek) 14:00 óra és 2021. július 3. (szombat) 8:00 óra között a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. által működtetett Digitális Közbeszerzési Rendszer (DKR) karbantartását végezzük, melynek következtében a https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/ oldal a megjelölt időtartam alatt nem lesz elérhető.

A változásokkal kapcsolatban esetlegesen felmerülő kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz, a kmsupport@dkuzrt.hu címen!

Szíves türelmüket és megértésüket köszönjük!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Köszönetnyilvánítás az egész éves együttműködésért

content

2020. december 21.

Tisztelt Partnereink!

Kérjük, engedjék meg, hogy megköszönjük egész éves együttműködésüket és partnerségüket. Reméljük, hogy a 2021. év hasonlóan eredményes lesz, mint amilyen az idei volt.

Áldott, békés Karácsonyt és sikerekben gazdag, boldog új esztendőt kívánunk!

Üdvözlettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Beszámoló benyújtása az aktuális informatikai környezetről, továbbá az előző év informatikai fejlesztéseinek és beszerzéseinek tapasztalatairól

content

2020. december 4.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

A Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. (a továbbiakban: DKÜ) az alábbi, soron következő határidős jogszabályi kötelezettségre hívja fel a figyelmüket.

A Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsról, valamint a Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a kormányzati informatikai beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről szóló 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet 5. § (10) bekezdése alapján, az érintett szervezet az aktuális informatikai környezetéről és az előző év informatikai fejlesztéseinek és beszerzéseinek tapasztalatairól minden év január 30. napjáig a DKÜ-nek, az ott meghatározott struktúra és adattartalom szerint részletezve, a Portálon keresztül beszámol.

Az érintett szervezet a jogszabályi előírásnak akkor felel meg, amennyiben

  1. az „Aktuális informatikai környezet beszámoló – Felhasználói útmutató”-ban foglaltak szerint eljárva, a „Benyújtás” jelölőnégyzetet kipipálva és a „Mentés” gombra kattintva, legkésőbb 2021. január 30. napján 23 óra 59 percig benyújtja az aktuális informatikai környezetéről szóló beszámolót, továbbá
  2. az „Éves beszámoló benyújtása – Felhasználói útmutató”-ban foglaltak szerint eljárva, a „Benyújtás” jelölőnégyzetet kipipálva és a „Mentés” gombra kattintva, legkésőbb 2021. január 30. napján 23 óra 59 percig benyújtja az előző év informatikai fejlesztéseinek és beszerzéseinek tapasztalatairól szóló beszámolót. Ez utóbbi beszámoló benyújtására természetesen csak 2020. év végét követően, 2021. január 1. napjától nyílik lehetőség.

Az aktuális informatikai környezetről szóló beszámolóban rögzíteni szükséges a beszámoló benyújtásig kialakított hardver és szoftver környezetet. Az előző év informatikai fejlesztéseinek és beszerzéseinek tapasztalatairól szóló beszámolónak pedig a Portálra feltöltött informatikai beszerzési igények megvalósulásának státuszát kell tükröznie. Az aktuális informatikai környezetről szóló beszámoló kiegészült egy szoftvernyilvántartási modullal, amelyben az érintett szervezet tulajdonában lévő szoftverek licenceinek adatait szükséges megadni.

A DKÜ által az érintett szervezetek fent hivatkozott jogszabályi kötelezettségeik teljesítésének megkönnyítése érdekében készített felhasználói útmutatók a https://dkuzrt.hu/portal/ oldalon elérhetőek.

Kérjük Önöket, hogy mindkét beszámoló határidőn belül történő benyújtására figyelemmel lenni szíveskedjenek!

Felhívjuk figyelmüket, hogy a Korm. rendelet 1. § (2) eb) pontja szerinti érintett szervezetekre az aktuális informatikai környezetről és az előző év informatikai fejlesztéseinek és beszerzéseinek tapasztalatairól szóló beszámoló benyújtási kötelezettség nem vonatkozik.

Kérdés esetén kérjük, írjon a help@dkuzrt.hu e-mail címre!

Együttműködésüket ezúton is köszönjük!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Tájékoztatás a DKR-t érintő legfontosabb változtatásokról

content

2020. november 10.

Tisztelt Felhasználók!

Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy 2020. november 12. (csütörtök) 08:00 óra és 2020. november 15. (vasárnap) 23:59 óra között a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. által működtetett Digitális Közbeszerzési Rendszer (a továbbiakban: DKR) frissítésére és karbantartására kerül sor, amelyek során a DKR-en eszközölt legfontosabb változtatások a következők:

  • felhasználóbarátabbá válik a DKR kezelőfelülete;
  • a keresőfelületek kibővítésre kerülnek;
  • az „Igény adatlap”-on új mezők kerülnek kialakításra;
  • a jóváhagyott beszerzési igények érvényességi ideje megváltozik;
  • a termékkereső átalakításra kerül;
  • lehetőség nyílik feltételes közbeszerzés folyamat megindítására;
  • lehetségessé válik új szállítói dokumentum feltöltése.

A változással érintett folyamatok részletes leírásai a https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/ oldal „Dokumentumok” fül 

”Kézikönyvek” menüpontjában található „Intézményi kézikönyv” és „Szállítói kézikönyv” dokumentumokban válnak elérhetővé.

Felhívjuk figyelmüket, hogy a DKR frissítése és karbantartása alatt a https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/ oldal nem lesz elérhető.

Az esetlegesen felmerülő kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz, a kmsupport@dkuzrt.hu címen!

Szíves türelmüket és megértésüket köszönjük!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Tájékoztató az önkéntesen csatlakozó szervezetek számára az igénybejelentés rendjének változásáról

content

2020. november 6.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. (a továbbiakban: DKÜ Zrt.) által a https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/ weboldalon működtetett Digitális Közbeszerzési Rendszerben (a továbbiakban: DKR) előreláthatólag 2020. november 16. napjától megváltozik a 301/2018 (XII. 27.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 1. § (2) e) pont eb) alpont szerinti önkéntesen csatlakozó szervezetek esetében az igénybejelentés rendje, az alábbiak szerint.

Az önkéntesen csatlakozó szervezetek részére is kötelező lesz a https://portal.dkuzrt.hu/DKU/ weboldalon működtetett DKÜ Portálon (a továbbiakban: Portál) történő regisztráció és a beszerzési igény rögzítése. A Portálon történő igénybejelentés egy előzetes rögzítést jelent, a beszerzési igény bejelentése és elbírálása továbbra is a DKR-ben történik.

Amennyiben szervezetük még nem regisztrált a Portálon, szíveskedjenek azt megtenni, a Korm. rendelet 1.§ (2) e) pont eb) alpont szerinti önkéntesen csatlakozó szervezetként.

Tájékoztatjuk továbbá Önöket, hogy 2020. november 16. nap 00:00 órától

  • a DKR-ben történő beszerzési igény bejelentése során szükséges megadni a DKÜ Portálon előzetesen rögzített beszerzési igény azonosító számát;
  • a DKR-ben jóváhagyott beszerzési igény érvényességi ideje 10 munkanap lesz, azaz a jóváhagyás napjától számított 10 munkanapon belül lehetséges közvetlen megrendelést feladni vagy versenyújranyitást indítani.

Felmerülő kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz, a kmsupport@dkuzrt.hu címen!

Együttműködésüket ezúton is köszönjük!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Tájékoztatás a DKR-t érintő frissítésről és karbantartásról

content

2020. november 5.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy 2020. november 12. (csütörtök) 8:00 óra és 2020. november 16. (hétfő) 00:00 óra között a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. által működtetett Digitális Közbeszerzési Rendszer (a továbbiakban: DKR) frissítését és karbantartását végezzük, melynek következtében a https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/ oldal a megjelölt időtartam alatt nem lesz elérhető.

Kérjük Önöket, hogy a karbantartással érintett munkanapokra ne ütemezzenek eljárási határidőt, mivel eljárási cselekményt nem fognak tudni eszközölni, beleértve a szállító általi rögzítéseket is.

A karbantartással érintett határidőket legyenek szívesek a karbantartás időszakával meghosszabbítani.

Az esetlegesen felmerülő kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz, a kmsupport@dkuzrt.hu címen!

Szíves türelmüket és megértésüket köszönjük!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Tájékoztató a jóváhagyott beszerzési igények érvényességi idejének módosulásáról

content

2020. november 5.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. (a továbbiakban: DKÜ Zrt.) által a https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/ weboldalon működtetett Digitális Közbeszerzési Rendszerben (a továbbiakban: DKR) előreláthatólag 2020. november 16. napjától megváltozik a beszerzési igények érvényességi ideje, az alábbiak szerint.

A 2020. november 15. nap 23:59 óráig a DKR-ben bejelentett és jóváhagyott beszerzési igény a jóváhagyás dátumától 30 munkanapig érvényes, azaz ennyi ideje van az érintett szervezetnek arra, hogy a jóváhagyott beszerzési igényre közvetlen megrendelést adjon fel vagy versenyújranyitást indítson.

Felhívjuk figyelmüket, hogy a 2020. október 2. nap 23:59 óráig a DKR-ben bejelentett és jóváhagyott beszerzési igény 2020. november 17. nap 00:00 órától már nem érvényes, arra vonatkozóan a DKR-ben új beszerzési igényt szükséges benyújtani.

A 2020. november 16. nap 00:00 órától benyújtott és jóváhagyott beszerzési igény érvényességi ideje

  • 15 millió Ft becsült érték alatt 10 munkanap;
  • 15 millió Ft becsült érték esetében vagy afelett, az igény típusától függően,
    1. normál és rendkívüli informatikai beszerzésre vonatkozó igénynél 30 munkanap,
    2. üzemszerű működés biztosításához szükséges informatikai beszerzésre vonatkozó igénynél 10 munkanap;
  • a 301/2018 (XII. 27.) Korm. rendelet 1. § (2) e) pont eb) alpont szerinti önkéntesen csatlakozó szervezet esetében – az igény becsült értékétől függetlenül – 10 munkanap.

Felhívjuk figyelmüket, hogy a https://portal.dkuzrt.hu/DKU/ weboldalon működtetett DKÜ Portálon „megfelelő” minősítést és szükség esetén miniszteri jóváhagyást kapott beszerzési igények továbbra is az érintett szervvel történő közléstől számított hat hónapig hatályosak.

Amennyiben tehát a DKR-ben az igény jóváhagyása a fentiek szerint, eredménytelenül lejár, azonban a Portálon benyújtott igény „megfelelő” minősítése – szükség esetén miniszteri jóváhagyása – még hatályos, arra hivatkozva a DKR-ben ismételten benyújtható igény a hatályosság időszakában.

Felmerülő kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz, a kmsupport@dkuzrt.hu címen!

Együttműködésüket ezúton is köszönjük!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Köszönetnyilvánítás a 2021. évi informatikai beszerzési és fejlesztési tervek feltöltéséért

content

2020. október 13.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

Ezúton is köszönjük minden érintett szervezetnek, hogy a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsról, valamint a Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a kormányzati informatikai beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről szóló 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet 7. § a) pontjában előírtaknak megfelelően, határidőben gondoskodott a 2021. évi informatikai beszerzési és fejlesztési terv feltöltéséről a DKÜ Portálra.

Köszönettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Tájékoztatás a DKR-t érintő karbantartásról

content

2020. szeptember 29.

Tisztelt Felhasználók!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2020. október 3. (szombat) 08:00 óra és 2020. október 4. (vasárnap) 18:00 óra között a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. által működtetett Digitális Közbeszerzési Rendszer (DKR) karbantartását végezzük, melynek következtében a https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/ oldal a megjelölt időtartam alatt nem lesz elérhető.

Az esetlegesen felmerülő kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz, a kmsupport@dkuzrt.hu címen!

Szíves türelmüket és megértésüket köszönjük!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Adatszolgáltatás kérése az informatikai központosított közbeszerzési keretmegállapodások alkalmazásával összefüggő egyes kötelezettségek teljesítésével kapcsolatban

content

2020. augusztus 5.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

A közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) 104. § (3) bekezdése szerint az eljárást megindító felhívásban a kormányzati informatikai beszerzési feladatok ellátásával kapcsolatos központosított közbeszerzések tekintetében ajánlatkérésre feljogosított szervezet (a továbbiakban: Beszerző) megjelöli, hogy az adott keretmegállapodás (a továbbiakban: KM) alapján beszerzés megvalósítására milyen módon vagy módokon kerülhet sor.

Ennek megfelelően a KM-ek – más fontos kötelezettségek mellett – kifejezetten rögzítik, hogy az abban részes ajánlattevőket

  1. a KM alapján történő beszerzések során az érintett szervezetek vonatkozásában ajánlattételi, illetve szerződéskötési kötelezettség,
  2. a Beszerző (jelen esetben a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.) vonatkozásában pedig adatszolgáltatási kötelezettség terheli.

Amennyiben a KM-ben részes ajánlattevő (azaz a KM alapján ajánlattételre, illetve a közvetlen megrendelés visszaigazolására felhívott ajánlattevő)

  1. a verseny újranyitása vagy az írásbeli konzultáció során nem nyújt be ajánlatot,
  2. a közvetlen megrendelést nem igazolja vissza,
  3.  a verseny újranyitását vagy az írásbeli konzultációt követően kihirdetett nyertesként az egyedi szerződést nem köti meg, (kivéve a Kbt. 131. § (9) bekezdés szerinti esetkör igazolt bekövetkezését),
  4. a teljesítési határidőket nem tartja be, vagy
  5. hibásan vagy nem teljesít

azzal a szerződésben foglaltaktól eltérő magatartást követ el.

A KM-ek rendelkezései szerint az 1-5. pontban szereplő esetekről az érintett szervezetek – a KM-ek szóhasználatával: az Intézmények – a Beszerzőt értesíteni kötelesek.

Erre is figyelemmel, összhangban a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsról, valamint a Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a kormányzati informatikai beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről szóló 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet 13. § (10) bekezdésben foglaltakkal is, az alábbi adatszolgáltatást kérjük teljesíteni.

A vizsgált időtartam kezdete és tárgya:

A 2019. november 1-jét követően megkezdett

  1. verseny újranyitásával, vagy
  2. írásbeli konzultációval lefolytatott, vagy
  3. közvetlen megrendeléssel

a DKÜ által kezelt KM alkalmazásával megvalósított beszerzések kimutatása.

Az adatszolgáltatás tartalma:

  1. az érintett szervezet azonosító adatai,
  2. az érintett KM azonosítószáma,
  3. a verseny újranyitás / írásbeli konzultáció vagy a megrendelés azonosítója,
  4. annak megadása, hogy KM-ek rendelkezései szerinti, a fenti 1-5. pontban megjelölt esetek közül valamely bekövetkezett-e, ha igen kérjük az eset rövid leírását is szíveskedjenek megadni, megjelölve az érintett ajánlattevő azonosító adatait is.

Kérjük, hogy az adatszolgáltatáshoz a https://dkuzrt.hu/wp-content/uploads/2020/08/urlap.xlsx link alatt elérhető .xlsx formátumú adatszolgáltatási űrlapot használja.

Kérjük, hogy a tájékoztatás megadásakor vegye figyelembe, hogy a szolgáltatott adatok tényszerűségéért, valóságtartalmáért az érintett szervezet nevében nyilatkozatot tevő felelősséggel tartozik.

Kérjük továbbá, hogy az adatszolgáltatást 2020. augusztus 19. napjáig, a DKÜ Zrt. kmsupport@dkuzrt.hu elérhetőségére szíveskedjen megküldeni.

Együttműködését köszönjük!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség

 

Hatályos Keretmegállapodások

content

Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság  (a továbbiakban: DKÜ) a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsról, valamint a Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a kormányzati informatikai beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről szóló 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet (a továbbiakban: DKÜ rendelet) 5. § (1) bekezdésében a kormányzati informatikai beszerzési feladatok ellátásával kapcsolatos központosított közbeszerzések tekintetében ajánlatkérésre feljogosított szervezet.

A központosított közbeszerzés hatálya alá tartozó kötelezett és önként csatlakozó szervezetek részére a  DKÜ által lefolytatott keretmegállapodás megkötésére irányuló központosított közbeszerzési eljárások eredményeként megkötött  hatályos keretmegállapodások, valamint a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (a továbbiakban: KEF) által megkötött, és a DKÜ által jogutódként átvett hatályos keretmegállapodások az alábbi oldalon érhetőek el:

Keretmegállapodások

Segíthetünk?

Hiba!
Letöltés
Excel letöltése folyamatban. Ez a találati lista méretétől függően több percet is igénybe vehet.

A gyakran ismételt kérdésekre a következő elérhetőségen kaphatnak választ.

Az alábbi szövegmezőben tudja jelezni a DKR működésével kapcsolatos technikai problémákat, kérdéseket.





Keretmegállapodással kapcsolatos tájékoztatók

null Javaslatok a becsült érték megállapításához

content

2020. július 29.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

A Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. (a továbbiakban: DKÜ Zrt.) a keretmegállapodásos eljárások második részének megvalósítása során a becsült érték megállapítása tekintetében – az eddigi gyakorlat és az európai uniós források szabályos felhasználásának biztosítását segítő ellenőrzések tapasztalatait figyelembe véve – az alábbi javaslatokat teszi:

  1. Annak érdekében, hogy a verseny újranyitásával megvalósuló közbeszerzési eljárások előkészítése során a megállapított becsült érték – összhangban a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) 16. §-ának becsült érték terminológiájával – a piacon általában kért vagy kínált (ÁFA nélkül számított) teljes ellenszolgáltatást tükrözze, a DKÜ Zrt. javasolja az érintett szervezeteknek, hogy a becsült értéket a Kbt. 28. § (2) bekezdés a) pontja alapján indikatív ajánlatkéréssel állapítsák meg. A keretmegállapodások alapján verseny újranyitásával megvalósuló közbeszerzési eljárások tekintetében a fenti metodika figyelembe vételével biztosítható leginkább a megállapított becsült érték és a beérkező ajánlatokban foglalt ellenszolgáltatások közelítése, amely alapján – az eset összes körülményét mérlegelve – az aránytalanul alacsony ár felmerülésének és ezzel összefüggésben a Kbt. 72. §-ában foglalt indoklás kérési kötelezettség valószínűsége csökkenthető, ezáltal az eljárás lefolytatásának időigénye rövidíthető, a jogorvoslati kockázat csökkenthető.
  2. A DKÜ Zrt. kifejezetten felhívja az érintett szervezetek figyelmét arra, hogy audit szempontból az indikatív ajánlatkérés akkor tekinthető teljeskörűnek, ezáltal kifogástalannak, amennyiben az adott keretmegállapodásban részes, azaz az azt aláíró valamennyi konzorciumtól – a konzorciumvezető képviselő útján – sor kerül indikatív árajánlat bekérésére. Ezen túlmenően audit szempontból szintén nem tekinthető megfelelőnek az a gyakorlat, ha egy ajánlatkérő egyazon konzorcium több tagjától kér indikatív árajánlatot a becsült érték meghatározása érdekében, ugyanis a konzorciumi partnerek a verseny újranyitása során csak egy ajánlat benyújtására jogosultak.
  3. Az indikatív árajánlatkérésben kerüljön feltüntetésre, hogy az indikatív ajánlatokban megjelölt árak alapján meghatározott átlagos érték jelenti majd a becsült értéket és ezáltal a Kbt. 72. § szerinti bírálati cselekmény (aránytalanul alacsony ár és egyéb aránytalan vállalások) során az ajánlatkérő elemzésének alapját.

Kérdés esetén kérjük, írjon a help@dkuzrt.hu e-mail címre!

Együttműködésüket ezúton is köszönjük!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.