Kiemelt hírek

II. Tájékoztató az egyes keretmegállapodások igénybevétele esetén fizetendő szoftverlicenc-gazdálkodási díjjal kapcsolatban

content

2021. szeptember 15.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. (a továbbiakban: DKÜ Zrt.) a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsról, valamint a Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a kormányzati informatikai beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről szóló 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 2021. január 1. napján hatályba lépett módosításával összefüggésben 2021. február 8. napján „Tájékoztatás a szoftverlicenc-gazdálkodási díjakkal kapcsolatban”, és 2021. június 10. napján „I. Tájékoztató az egyes keretmegállapodások igénybevétele esetén fizetendő szoftverlicenc-gazdálkodási díjjal kapcsolatban” címmel a DKÜ Zrt. honlapján, a „Hírek” menüpont alatt (https://dkuzrt.hu/hirek/ címen), valamint a DKR nyitólapján (https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/nyitolap címen) információkat tett közzé. 

Tekintettel arra, hogy a DKÜ Zrt. a fenti tájékoztatások közzététele óta további szoftverlicenc-gazdálkodási díjfizetési kötelezettséggel érintett keretmegállapodásokat kötött, az I. sorszámú tájékoztató tartalmát az alábbiak szerint aktualizálja. 

(Az I. sorszámú tájékoztató szövegében végrehajtott változtatások vastagon szedett dőlt betűvel és aláhúzással vannak megjelenítve.)

1. Melyek jelenleg a szoftverlicenc-gazdálkodási díjfizetési kötelezettséggel érintett keretmegállapodások?

A Korm. rendelet 14/A. § (5) bekezdése alapján szoftverlicenc-gazdálkodási díjfizetési kötelezettség áll fenn az alábbi keretmegállapodásokból történő beszerzések esetén: 

  • EKM01MSLIC20 azonosítójú „Egyedi keretmegállapodás a KIFÜ részére Microsoft oktatási szoftverlicencek beszerzése céljából” tárgyú;

  • DKM01SAS20 azonosítójú „Meglévő SAS szoftverlicencek megújítása, bővítése, kiegészítése, valamint terméktámogatási szolgáltatások biztosítása” tárgyú – a keretmegállapodás a DKR-ben lezárt státuszban;

  • DKM01OSUP20 azonosítójú „Meglévő Oracle szoftverlicencekhez kapcsolódó gyártói terméktámogatási szolgáltatások” tárgyú;

  • DKM01ISUP20 azonosítójú „Meglévő IBM szoftverlicencekhez kapcsolódó emelt szintű konzultációs és gyártói terméktámogatási szolgáltatások” tárgyú;

  • DKM01OLIC20 azonosítójú „Meglévő Oracle szoftverlicencek bővítése” tárgyú;

  • DKM01MLIC20 azonosítójú „Meglévő Micro Focus szoftverlicencek bővítése” tárgyú;

  • DKM01SLIC20 azonosítójú „Meglévő SAP szoftverlicencek bővítése” tárgyú;

  • DKM01VLIC20 azonosítójú „Meglévő VMware szoftverlicencek bővítése” tárgyú;

  • DKM01ILIC20 azonosítójú „Meglévő IBM szoftverlicencek bővítése” tárgyú;

  • DKM01DMS21 azonosítójú „DMS ONE licencek és kapcsolódó szolgáltatások” tárgyú;

keretmegállapodás.

Az I. sorszámú tájékoztató közzétételét követően, jelen tájékoztató közzétételéig megkötött alábbi keretmegállapodások esetén történő beszerzések vonatkozásában áll fenn a szoftverlicenc-gazdálkodási díjfizetési kötelezettség:

•    EKM01MSLIC21 azonosítójú „Egyedi keretmegállapodás a Hungarnet részére Microsoft felsőoktatási szoftverlicencek beszerzés céljából” tárgyú; 
•    EKM02MSLIC21 azonosítójú „Egyedi keretmegállapodás a HungaroControl Zrt. részére Microsoft nagyvállalati szoftverlicencek beszerzés céljából” tárgyú;
•    EKM03MSLIC21 azonosítójú „Egyedi keretmegállapodás az MVMI Zrt. és a MAVIR ZRt. részére Microsoft nagyvállalati szoftverlicencek beszerzés céljából” tárgyú;
•    DKM01MSEK21 azonosítójú „Microsoft szoftvertermékek és megoldások megújítása, bővítése, kiegészítése – Kormányzati licencek” tárgyú;
•    DKM01GEOS21 azonosítójú „Térinformatikai szoftverek és kapcsolódó szolgáltatások” tárgyú;
•    DKM01MSEV21 azonosítójú „Microsoft szoftvertermékek és megoldások megújítása, bővítése, kiegészítése – Vállalati licencek” tárgyú;
•    DKM01SAS21 azonosítójú „Meglévő SAS licencek megújítása, támogatása” tárgyú
keretmegállapodás.

A szoftverlicenc-gazdálkodási díj a szoftverlicencek beszerzése mellett a licenckövetési és a licenctámogatási szolgáltatások beszerzése esetén is fizetendő.

2. Mely időponttól kezdődően áll fenn a szoftverlicenc-gazdálkodási díjfizetési kötelezettség?

A szoftverlicenc-gazdálkodási díjat az 1. pontban hivatkozott keretmegállapodásoknak vagy azok módosításának a Digitális Közbeszerzési Rendszerben (a továbbiakban: DKR) történő közzétételét követően megindított beszerzések vonatkozásában szükséges megfizetni. 

A szoftverlicenc-gazdálkodási díj megfizetésével kapcsolatos előírásokat az adott - DKR-ben közzétett - keretmegállapodás tartalmazza mind az 1. pontban hivatkozott keretmegállapodások, mind a jelen tájékoztató közzétételét követő keretmegállapodások esetén. A DKR-ben közzétett keretmegállapodások alapján történő eseti beszerzés-lebonyolításnak és -teljesítésnek a keretmegállapodásban foglaltak szerint kell megtörténni.

3. Hogyan fizeti meg az érintett szervezet a szoftverlicenc-gazdálkodási díjat?

Az érintett szervezet a szállítón keresztül fizeti meg a szoftverlicenc-gazdálkodási díjat. A fizetendő díjat a szállító, az általa kiállított számlán külön tételként szerepelteti. 

4. Mekkora a szoftverlicenc-gazdálkodási díj mértéke? 

Az érintett szervezet részéről fizetendő szoftverlicenc-gazdálkodási díj mértékének meghatározása aszerint történik, hogy Magyarországon érvényes gyártói listaár rendelkezésre áll-e. 

Jelenleg az alábbi keretmegállapodások alapján áll a DKÜ Zrt. rendelkezésére Magyarországon érvényes gyártói listaár:
•    DKM01MSEK21 azonosítójú „Microsoft szoftvertermékek és megoldások megújítása, bővítése, kiegészítése – Kormányzati licencek” tárgyú;
•    DKM01MSEV21 azonosítójú „Microsoft szoftvertermékek és megoldások megújítása, bővítése, kiegészítése – Vállalati licencek” tárgyú;
•    EKM02MSLIC21 azonosítójú „Egyedi keretmegállapodás a HungaroControl Zrt. részére Microsoft nagyvállalati szoftverlicencek beszerzés céljából” tárgyú;
•    EKM03MSLIC21 azonosítójú „Egyedi keretmegállapodás az MVMI Zrt. és a MAVIR ZRt. részére Microsoft nagyvállalati szoftverlicencek beszerzés céljából” tárgyú;
keretmegállapodás.

A fent hivatkozott DKM01MSEK21 és DKM01MSEV21 azonosítójú keretmegállapodásokhoz kapcsolódó gyártói listaárak a Microsoft ERP (Estimated Resale Price) euró alapú árából a DKR elektronikus katalógusfrissítése során az MNB havi átlagos euróárfolyamával (https://www.mnb.hu/arfolyam-lekerdezes) meghatározott árak. Az így meghatározott forint alapú gyártói listaárakat a DKR tartalmazza az adott keretmegállapodásnál. Az ezekhez az értékekhez tartozó, a keretmegállapodás létrehozására irányuló eljárásban megajánlott (alap-) kedvezménymértékek az Érintett Szervezetek számára a DKR-ben elérhetők. Az EKM02MSLIC21 és EKM03MSLIC21 azonosítójú keretmegállapodásokhoz kapcsolódó gyártói listaárak az adott keretmegállapodást kötött ajánlattevő által az egyedi keretmegállapodás megkötésére irányuló eljárásban benyújtott Microsoft ERP (Estimated Resale Price) árak.

A DKR a szoftverlicenc-gazdálkodási díjat ezen keretmegállapodások esetén az alábbiak szerint számítja:

A szoftverlicenc-gazdálkodási díj mértéke a beszerzési eljárás ajánlattételi határidejekor a DKR-ben szereplő kedvezményekkel nem csökkentett gyártói listaárhoz képest az eseti beszerzés során elért, százalékban kifejezett kedvezmény harmadával megegyező, de legalább a fizetendő beszerzési díj mértékének ötödével és legfeljebb a fizetendő beszerzési díj mértékével megegyező mértékű lehet. Amennyiben az elért kedvezmény mértéke alacsonyabb, mint az érintett szervezet által azonos tárgyban – legfeljebb a beszerzési eljárás megindítását megelőző 2 éven belül – igazoltan elért, szerződött és érvényesített kedvezmény*, a szoftverlicenc-gazdálkodási díj maximális mértékét csökkenti a két kedvezmény közötti összeg harmadának megfelelő összeg.

(*A beszerzési eljárás megindítását megelőző 2 éven belül az érintett szervezet által elért, szerződött és érvényesített kedvezményt alátámasztó dokumentumokat (pl.: szerződés és az ahhoz tartozó, Magyarországon érvényes, kedvezményekkel nem csökkentett gyártói listaár dokumentuma) fel kell tölteni a DKÜ Portálra az informatikai beszerzési igény bejelentésekor.)

Azon beszerzéseknél, ahol a Magyarországon érvényes gyártói listaár nem áll rendelkezésre - a Korm. rendelet 14/A. § (5) bekezdése alapján - a szoftverlicenc-gazdálkodási díj mértékének meghatározása az alábbiak szerint történik.

- A szoftverlicenc-gazdálkodási díj mértéke közvetlen megrendelés esetén megegyezik az adott keretmegállapodás adatlapján rögzített „Közbeszerzési díj közvetlen megrendelés esetén” mezőben megállapított, fizetendő (köz)beszerzési díj mértékével.

- A szoftverlicenc-gazdálkodási díj mértéke verseny újranyitás vagy írásbeli konzultáció esetén megegyezik az adott keretmegállapodás adatlapján rögzített, a „Közbeszerzési díj verseny újranyitás esetén” mezőben megállapított, fizetendő (köz)beszerzési díj mértékével.

- Amennyiben az ajánlatkérő nevében a DKÜ Zrt. jár el, a szoftverlicenc-gazdálkodási díj mértéke megegyezik a fizetendő (köz)beszerzési díj mértékével.

5. Mi a szoftverlicenc-gazdálkodási díj alapja?

A díj alapja a visszaigazolt közvetlen megrendelés nettó ellenértéke, verseny újranyitás vagy írásbeli konzultáció, illetve a DKÜ Zrt. eljárása esetén pedig az eljárás eredményeként létrejött egyedi visszterhes szerződés nettó ellenértéke. 

Mind a DKÜ Zrt., mind a Korm. rendelet hatálya alá tartozó és az önként csatlakozó szervezetek közös érdeke, hogy elérhetőek legyenek azok a Magyarországon érvényes, kedvezményekkel nem csökkentett gyártói listaárak, amelyek alapján áttekinthetővé válnak a biztosított kedvezmények, melynek eredményeként az érintett szervezetek minél nagyobb kedvezmény realizálhatnak.

Ezért, amennyiben az érintett szervezet rendelkezésére áll a beszerzési eljárás megindítását megelőző két éven belül általa elért, szerződött és érvényesített kedvezményt alátámasztó dokumentum vagy egyéb igazolás (pl. szerződés és az ahhoz tartozó, Magyarországon érvényes, kedvezményekkel nem csökkentett gyártói listaár dokumentuma), úgy azt az érintett szervezetnek már a beszerzési igény bejelentésekor fel kell töltenie a DKÜ Portálra és azt meg kell küldenie a kmsupport@dkuzrt.hu e-mail címre is.

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy csak azon árlista vehető figyelembe a Korm. rendelet 14/A. § (5) bekezdése szerinti „gyártói listaárként”, amely alkalmas az érintett szervezet által azonos tárgyban a beszerzési eljárás megindítását megelőző két éven belül igazoltan elért, szerződött és érvényesített kedvezmény mérték tételes alátámasztására.

Ahol a gyártói listaárak szektoronként léteznek (pl. oktatási, kormányzati, vállalati szektorba sorolt licencek), ott az adott érintett szervezetnek a rá vonatkozó szektor gyártói listaárát kell alkalmazni. A kedvezményt a gyártói listaár és az egyedi szerződésben szereplő, azaz a keretmegállapodás második részében megajánlott és szerződött ár alapján kell meghatározni.

Általánosságban rögzíthető, hogy nem minősülnek gyártói listaárnak az alábbiak:

-    az előzetes piaci konzultáció eredményeként a benyújtott indikatív ajánlat részeként az érintett szervezet birtokába jutott árlista (ideértve az ennek során beárazott termék- és árlistát is), 
-    az adott keretmegállapodás részét képező termék- és árlista.

Tájékoztatjuk, hogy a jelen dokumentum megtalálható DKÜ Zrt. honlapján, a „Hírek” menüpont alatt (https://dkuzrt.hu/hirek/ címen) és a DKR nyitólapján ( https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/nyitolap címen) is.

Az esetlegesen felmerülő kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz, a kmsupport@dkuzrt.hu címen, vagy látogassák meg honlapunkat a https://dkuzrt.hu/ címen és tájékozódjanak a GYIK menüpontban!

Együttműködésüket ezúton is köszönjük!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

2022. évi informatikai beszerzési terv és informatikai fejlesztési terv feltöltése

content

2021. augusztus 2.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

A Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsról, valamint a Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a kormányzati informatikai beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről szóló 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 7. § a) pontja alapján az érintett szervezeteknek, a tárgyévet megelőző év szeptember 30. napjáig a DKÜ Portálon keresztül, az ott meghatározott struktúra és adattartalom szerint részletezve szükséges megküldenie az éves informatikai beszerzési tervét és az éves informatikai fejlesztési tervét a DKÜ Zrt. részére.

Az érintett szervezet a jogszabályi előírásnak akkor felel meg, ha a DKÜ Zrt. honlapján elérhető „2022. évi éves informatikai beszerzési terv és informatikai fejlesztési terv feltöltése” megnevezésű felhasználói útmutatóban foglaltak szerint eljárva, legkésőbb 2021. szeptember 30. napján 23 óra 59 percig benyújtja az éves informatikai beszerzési és fejlesztési tervét.

Tájékoztatjuk Önöket, hogy az éves tervek benyújtására rendelkezésre álló elektronikus felület egyszerűsítésre került, ezáltal felhasználóbarátabbá vált. A legutóbbi fejlesztések eredményeképpen a „Terv másolása” gombra kattintva már lehetőség nyílik a korábban jóváhagyott tervek másolására. A Korm. rendelet legutóbbi módosításának megfelelően a DKÜ Zrt. felülvizsgálta és kiegészítette az állami normatíva kategóriákat az orvostechnikai eszközök vonatkozásában. Aktualizálásra került az éves tervek feltöltésére és az ellenőrzés folyamatára vonatkozó útmutató, valamint a „Tervezési Kisokos”, amelyek a DKÜ Zrt. honlapján a https://dkuzrt.hu/portal/ link alatt érhetőek el. 

Felhívjuk figyelmüket, hogy a Korm. rendelet 1. § (2) eb) pontja szerinti érintett szervezetekre az éves informatikai beszerzési terv és az éves informatikai fejlesztési terv benyújtási kötelezettség nem vonatkozik.

Kérdés esetén kérjük, írjon a help@dkuzrt.hu e-mail címre!

Együttműködésüket ezúton is köszönjük!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Általános hírek

Tájékoztatás a szerződésmódosítás modul bevezetéséről

content

2021. szeptember 21.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. (a továbbiakban: DKÜ Zrt.) a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsról, valamint a Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a kormányzati informatikai beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről szóló 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: DKÜ rendelet) meghatározott feladatainak ellátása érdekében szerződésmódosítási modullal bővítette a Digitális Közbeszerzési Rendszer (a továbbiakban: DKR) funkcióit.

A szerződésmódosítás modul használatával az Érintett Szervezetek kötelesek feltölteni azon módosított szerződéseiket, amelyeknél a szerződéses összeg valamilyen okból emelkedett. A szerződésmódosítás dokumentum feltöltése mellett az Érintett Szervezeteknek a megrendelés adatlapok kiegészítését is szükséges elvégezni a DKR-ben az „Intézményi kézikönyv”-ben részletezettek szerint.

Felhívjuk a tisztelt Érintett Szervezetek figyelmét, hogy a szerződésmódosítás megfelelőségét a DKÜ Zrt. kizárólag technikai oldalról vizsgálja. A szerződésmódosítás dokumentum befogadása és a megrendelés módosításának engedélyezése nem jelenti azt, hogy a DKÜ Zrt. a szerződésmódosítást a vonatkozó jogszabályoknak (így különösen a Kbt. 141. § rendelkezéseinek) megfelelőnek tartja. A szerződésmódosításra vonatkozó jogszabályoknak való megfelelés biztosítása az Érintett Szervezetek kizárólagos felelőssége.

Felmerülő kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz, a kmsupport@dkuzrt.hu címen!

Együttműködésüket ezúton is köszönjük!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Tájékoztatás a DKR-t érintő frissítésről és karbantartásról

content

2021. szeptember 13.

Tisztelt Felhasználók!

Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy 2021. szeptember 17. (péntek) 12:00 óra és 2021. szeptember 20. (hétfő) 00:00 óra között a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. által működtetett Digitális Közbeszerzési Rendszer (a továbbiakban: DKR) frissítését és karbantartását végezzük, melynek következtében a https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/ oldal a megjelölt időtartam alatt nem lesz elérhető.

Kérjük Önöket, hogy a karbantartással érintett munkanapokra ne ütemezzenek eljárási határidőt, mivel eljárási cselekményt nem fognak tudni eszközölni, beleértve a szállító általi rögzítéseket is.

A verzióváltás során a DKR-ben a legfontosabb változtatások a következők:

  • szerződésmódosítás modul bevezetése,

  • szakértői nyilvántartás létrehozása,

  • kötelező adatrögzítések kibővítése az eljárások során.

A változásokkal érintett folyamatok részletes leírása a https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/ oldal „Dokumentumok” fül „Kézikönyvek” menüpontjában található „Intézményi kézikönyv” és „Szállítói kézikönyv” dokumentumokban érhető el.

A változásokkal kapcsolatban esetlegesen felmerülő kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz, a kmsupport@dkuzrt.hu címen!

Szíves türelmüket és megértésüket köszönjük!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Tájékoztatás fogalmak elhatárolásáról

content

2021. augusztus 12.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsról, valamint a Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a kormányzati informatikai beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről szóló 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet (a továbbiakban: DKÜ rendelet), valamint a Nemzeti Kommunikációs Hivatal jogállásáról és a kormányzati kommunikációs beszerzésekről szóló 162/2020. (IV. 30.) Korm. rendelet tárgyi hatálya egyaránt kiterjed „projektmenedzsment” és „minőségbiztosítás” feladatokra, így a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. (a továbbiakban: DKÜ Zrt.) és a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (a továbbiakban: NKOH) egyeztetése alapján a DKÜ rendelet hatálya alá tartozó feladatok az alábbiak szerint kerültek meghatározásra. 

IKT Projektmenedzsment

A kifejezés alatt az informatikai és/vagy távközlési (IKT) eredménytermékek előállításához kapcsolódó, IKT végzettséget vagy képzettséget is igénylő projektvezetési feladatok értendők. A projektmenedzsment szolgáltatás biztosítja a projekt tevékenység tervezési, előkészítési és megvalósítási folyamatának vezetését, irányítását, szervezését, és felel az eredménytermék határidőre történő előállításáért a vonatkozó szabályozási és szervezeti követelmények betartása mellett, figyelembe véve a minőségbiztosító által megfogalmazott szempontokat és visszajelzéseket. Mindezeken túl összehangolja és irányítja az erőforrások, információk, a rendelkezésre álló módszertani és technikai IKT eszközök hatékony felhasználását.

IKT Minőségbiztosítás

A kifejezés alatt az informatikai és/vagy távközlési (IKT) projektekhez és azok eredménytermékeihez kapcsolódó, IKT végzettséget vagy képzettséget is igénylő minőségbiztosítási feladatok értendők. A minőségbiztosító olyan, a projektmenedzsment szervezettől független személy vagy szervezet, amely követi és biztosítja azt, hogy a projekt és annak keretében megvalósuló informatikai fejlesztések, kialakított szolgáltatások (pl.: a hardverelemek, alkalmazások, dokumentumok, módszertanok) minden tekintetben megfeleljenek a projekt, illetve tágabb értelemben a megrendelő igényeinek, a vonatkozó szabályozási és szervezeti követelmények által támasztott feltételeknek, együttműködve a projektmenedzsment szervezettel.

Amennyiben a beszerzési igény a fentiekben meghatározott fogalmi körbe tartozik, abban az esetben az érintett szervezetnek a beszerzési igényt kizárólag a DKÜ Zrt. részére kell benyújtani. Amennyiben pedig a „projektmenedzsment” és/vagy „minőségbiztosítás” feladatokat tartalmazó beszerzési igény a fenti fogalmi körbe részben, vagy egészben nem illeszkedik, abban az esetben az érintett szervezetnek az NKOH felé kell jeleznie a beszerzési igényét, összhangban a DKÜ rendelet 1. § (2g) bekezdésében foglaltakkal.

Felmerülő kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz, a kmsupport@dkuzrt.hu címen! 

Tisztelettel:
Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.
 

2022. évi informatikai beszerzési terv és informatikai fejlesztési terv feltöltése

content

2021. augusztus 2.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

A Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsról, valamint a Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a kormányzati informatikai beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről szóló 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 7. § a) pontja alapján az érintett szervezeteknek, a tárgyévet megelőző év szeptember 30. napjáig a DKÜ Portálon keresztül, az ott meghatározott struktúra és adattartalom szerint részletezve szükséges megküldenie az éves informatikai beszerzési tervét és az éves informatikai fejlesztési tervét a DKÜ Zrt. részére.

Az érintett szervezet a jogszabályi előírásnak akkor felel meg, ha a DKÜ Zrt. honlapján elérhető „2022. évi éves informatikai beszerzési terv és informatikai fejlesztési terv feltöltése” megnevezésű felhasználói útmutatóban foglaltak szerint eljárva, legkésőbb 2021. szeptember 30. napján 23 óra 59 percig benyújtja az éves informatikai beszerzési és fejlesztési tervét.

Tájékoztatjuk Önöket, hogy az éves tervek benyújtására rendelkezésre álló elektronikus felület egyszerűsítésre került, ezáltal felhasználóbarátabbá vált. A legutóbbi fejlesztések eredményeképpen a „Terv másolása” gombra kattintva már lehetőség nyílik a korábban jóváhagyott tervek másolására. A Korm. rendelet legutóbbi módosításának megfelelően a DKÜ Zrt. felülvizsgálta és kiegészítette az állami normatíva kategóriákat az orvostechnikai eszközök vonatkozásában. Aktualizálásra került az éves tervek feltöltésére és az ellenőrzés folyamatára vonatkozó útmutató, valamint a „Tervezési Kisokos”, amelyek a DKÜ Zrt. honlapján a https://dkuzrt.hu/portal/ link alatt érhetőek el. 

Felhívjuk figyelmüket, hogy a Korm. rendelet 1. § (2) eb) pontja szerinti érintett szervezetekre az éves informatikai beszerzési terv és az éves informatikai fejlesztési terv benyújtási kötelezettség nem vonatkozik.

Kérdés esetén kérjük, írjon a help@dkuzrt.hu e-mail címre!

Együttműködésüket ezúton is köszönjük!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Tájékoztatás a DKR-t érintő karbantartásról

content

2021. június 30.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy 2021. július 2. (péntek) 14:00 óra és 2021. július 3. (szombat) 8:00 óra között a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. által működtetett Digitális Közbeszerzési Rendszer (DKR) karbantartását végezzük, melynek következtében a https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/ oldal a megjelölt időtartam alatt nem lesz elérhető.

A változásokkal kapcsolatban esetlegesen felmerülő kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz, a kmsupport@dkuzrt.hu címen!

Szíves türelmüket és megértésüket köszönjük!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Köszönetnyilvánítás az egész éves együttműködésért

content

2020. december 21.

Tisztelt Partnereink!

Kérjük, engedjék meg, hogy megköszönjük egész éves együttműködésüket és partnerségüket. Reméljük, hogy a 2021. év hasonlóan eredményes lesz, mint amilyen az idei volt.

Áldott, békés Karácsonyt és sikerekben gazdag, boldog új esztendőt kívánunk!

Üdvözlettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Beszámoló benyújtása az aktuális informatikai környezetről, továbbá az előző év informatikai fejlesztéseinek és beszerzéseinek tapasztalatairól

content

2020. december 4.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

A Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. (a továbbiakban: DKÜ) az alábbi, soron következő határidős jogszabályi kötelezettségre hívja fel a figyelmüket.

A Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsról, valamint a Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a kormányzati informatikai beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről szóló 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet 5. § (10) bekezdése alapján, az érintett szervezet az aktuális informatikai környezetéről és az előző év informatikai fejlesztéseinek és beszerzéseinek tapasztalatairól minden év január 30. napjáig a DKÜ-nek, az ott meghatározott struktúra és adattartalom szerint részletezve, a Portálon keresztül beszámol.

Az érintett szervezet a jogszabályi előírásnak akkor felel meg, amennyiben

  1. az „Aktuális informatikai környezet beszámoló – Felhasználói útmutató”-ban foglaltak szerint eljárva, a „Benyújtás” jelölőnégyzetet kipipálva és a „Mentés” gombra kattintva, legkésőbb 2021. január 30. napján 23 óra 59 percig benyújtja az aktuális informatikai környezetéről szóló beszámolót, továbbá
  2. az „Éves beszámoló benyújtása – Felhasználói útmutató”-ban foglaltak szerint eljárva, a „Benyújtás” jelölőnégyzetet kipipálva és a „Mentés” gombra kattintva, legkésőbb 2021. január 30. napján 23 óra 59 percig benyújtja az előző év informatikai fejlesztéseinek és beszerzéseinek tapasztalatairól szóló beszámolót. Ez utóbbi beszámoló benyújtására természetesen csak 2020. év végét követően, 2021. január 1. napjától nyílik lehetőség.

Az aktuális informatikai környezetről szóló beszámolóban rögzíteni szükséges a beszámoló benyújtásig kialakított hardver és szoftver környezetet. Az előző év informatikai fejlesztéseinek és beszerzéseinek tapasztalatairól szóló beszámolónak pedig a Portálra feltöltött informatikai beszerzési igények megvalósulásának státuszát kell tükröznie. Az aktuális informatikai környezetről szóló beszámoló kiegészült egy szoftvernyilvántartási modullal, amelyben az érintett szervezet tulajdonában lévő szoftverek licenceinek adatait szükséges megadni.

A DKÜ által az érintett szervezetek fent hivatkozott jogszabályi kötelezettségeik teljesítésének megkönnyítése érdekében készített felhasználói útmutatók a https://dkuzrt.hu/portal/ oldalon elérhetőek.

Kérjük Önöket, hogy mindkét beszámoló határidőn belül történő benyújtására figyelemmel lenni szíveskedjenek!

Felhívjuk figyelmüket, hogy a Korm. rendelet 1. § (2) eb) pontja szerinti érintett szervezetekre az aktuális informatikai környezetről és az előző év informatikai fejlesztéseinek és beszerzéseinek tapasztalatairól szóló beszámoló benyújtási kötelezettség nem vonatkozik.

Kérdés esetén kérjük, írjon a help@dkuzrt.hu e-mail címre!

Együttműködésüket ezúton is köszönjük!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Tájékoztatás a DKR-t érintő legfontosabb változtatásokról

content

2020. november 10.

Tisztelt Felhasználók!

Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy 2020. november 12. (csütörtök) 08:00 óra és 2020. november 15. (vasárnap) 23:59 óra között a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. által működtetett Digitális Közbeszerzési Rendszer (a továbbiakban: DKR) frissítésére és karbantartására kerül sor, amelyek során a DKR-en eszközölt legfontosabb változtatások a következők:

  • felhasználóbarátabbá válik a DKR kezelőfelülete;
  • a keresőfelületek kibővítésre kerülnek;
  • az „Igény adatlap”-on új mezők kerülnek kialakításra;
  • a jóváhagyott beszerzési igények érvényességi ideje megváltozik;
  • a termékkereső átalakításra kerül;
  • lehetőség nyílik feltételes közbeszerzés folyamat megindítására;
  • lehetségessé válik új szállítói dokumentum feltöltése.

A változással érintett folyamatok részletes leírásai a https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/ oldal „Dokumentumok” fül 

”Kézikönyvek” menüpontjában található „Intézményi kézikönyv” és „Szállítói kézikönyv” dokumentumokban válnak elérhetővé.

Felhívjuk figyelmüket, hogy a DKR frissítése és karbantartása alatt a https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/ oldal nem lesz elérhető.

Az esetlegesen felmerülő kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz, a kmsupport@dkuzrt.hu címen!

Szíves türelmüket és megértésüket köszönjük!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Tájékoztató az önkéntesen csatlakozó szervezetek számára az igénybejelentés rendjének változásáról

content

2020. november 6.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. (a továbbiakban: DKÜ Zrt.) által a https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/ weboldalon működtetett Digitális Közbeszerzési Rendszerben (a továbbiakban: DKR) előreláthatólag 2020. november 16. napjától megváltozik a 301/2018 (XII. 27.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 1. § (2) e) pont eb) alpont szerinti önkéntesen csatlakozó szervezetek esetében az igénybejelentés rendje, az alábbiak szerint.

Az önkéntesen csatlakozó szervezetek részére is kötelező lesz a https://portal.dkuzrt.hu/DKU/ weboldalon működtetett DKÜ Portálon (a továbbiakban: Portál) történő regisztráció és a beszerzési igény rögzítése. A Portálon történő igénybejelentés egy előzetes rögzítést jelent, a beszerzési igény bejelentése és elbírálása továbbra is a DKR-ben történik.

Amennyiben szervezetük még nem regisztrált a Portálon, szíveskedjenek azt megtenni, a Korm. rendelet 1.§ (2) e) pont eb) alpont szerinti önkéntesen csatlakozó szervezetként.

Tájékoztatjuk továbbá Önöket, hogy 2020. november 16. nap 00:00 órától

  • a DKR-ben történő beszerzési igény bejelentése során szükséges megadni a DKÜ Portálon előzetesen rögzített beszerzési igény azonosító számát;
  • a DKR-ben jóváhagyott beszerzési igény érvényességi ideje 10 munkanap lesz, azaz a jóváhagyás napjától számított 10 munkanapon belül lehetséges közvetlen megrendelést feladni vagy versenyújranyitást indítani.

Felmerülő kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz, a kmsupport@dkuzrt.hu címen!

Együttműködésüket ezúton is köszönjük!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Tájékoztatás a DKR-t érintő frissítésről és karbantartásról

content

2020. november 5.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy 2020. november 12. (csütörtök) 8:00 óra és 2020. november 16. (hétfő) 00:00 óra között a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. által működtetett Digitális Közbeszerzési Rendszer (a továbbiakban: DKR) frissítését és karbantartását végezzük, melynek következtében a https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/ oldal a megjelölt időtartam alatt nem lesz elérhető.

Kérjük Önöket, hogy a karbantartással érintett munkanapokra ne ütemezzenek eljárási határidőt, mivel eljárási cselekményt nem fognak tudni eszközölni, beleértve a szállító általi rögzítéseket is.

A karbantartással érintett határidőket legyenek szívesek a karbantartás időszakával meghosszabbítani.

Az esetlegesen felmerülő kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz, a kmsupport@dkuzrt.hu címen!

Szíves türelmüket és megértésüket köszönjük!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Hatályos Keretmegállapodások

content

Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság  (a továbbiakban: DKÜ) a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsról, valamint a Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a kormányzati informatikai beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről szóló 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet (a továbbiakban: DKÜ rendelet) 5. § (1) bekezdésében a kormányzati informatikai beszerzési feladatok ellátásával kapcsolatos központosított közbeszerzések tekintetében ajánlatkérésre feljogosított szervezet.

A központosított közbeszerzés hatálya alá tartozó kötelezett és önként csatlakozó szervezetek részére a  DKÜ által lefolytatott keretmegállapodás megkötésére irányuló központosított közbeszerzési eljárások eredményeként megkötött  hatályos keretmegállapodások, valamint a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (a továbbiakban: KEF) által megkötött, és a DKÜ által jogutódként átvett hatályos keretmegállapodások az alábbi oldalon érhetőek el:

Keretmegállapodások

Segíthetünk?

Hiba!
Letöltés
Excel letöltése folyamatban. Ez a találati lista méretétől függően több percet is igénybe vehet.

A gyakran ismételt kérdésekre a következő elérhetőségen kaphatnak választ.

Az alábbi szövegmezőben tudja jelezni a DKR működésével kapcsolatos technikai problémákat, kérdéseket.





Keretmegállapodással kapcsolatos tájékoztatók

null FIGYELEM, VÁLTOZÁS!!! -Tájékoztatás a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. által működtetett elektronikus rendszert érintő frissítésről és karbantartásról

content

2020.03.11

 

FIGYELEM, VÁLTOZÁS!!!

Tisztelt Felhasználók!

Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy az alábbi hírben közöltek egy későbbi időpontban kerülnek megvalósításra. További információkért kérjük a https://dkuzrt.hu/ és a https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/ weboldalakat figyelemmel kísérni szíveskedjenek.

A változásokkal kapcsolatban esetlegesen felmerülő kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz, a kmsupport@dkuzrt.hu címen!

Szíves türelmüket és megértésüket köszönjük!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

 

 

Tisztelt Felhasználók!

Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy 2020. március 13. (péntek) 18:00 óra és 2020. március 16. (hétfő) 00:00 óra között a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. által működtetett elektronikus rendszer (a továbbiakban: Rendszer) frissítését és karbantartását végezzük, melynek következtében a https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/ oldal a megjelölt időtartam alatt nem lesz elérhető.

A frissítés során a Rendszerben eszközölt legfontosabb változtatások a következők:

  1. Az igénybejelentés rendje akként változik, hogy a korábbi negyedéves igénybejelentés megszűnik, és a 2020. március 15. napját követően benyújtásra kerülő igények érvényessége hat hónapra módosul a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsról, valamint a Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a kormányzati informatikai beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről szóló 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet (a továbbiakban: DKÜ rendelet) 12. § (5) bekezdés rendelkezéseivel összhangban. Ennek értelmében az érintett szervezeteknek a bejelentett igényük DKÜ rendelet szerinti megfelelő minősítésének, miniszteri jóváhagyás szükségessége esetén a miniszter általi jóváhagyásának érintett szervezettel való, Portálon keresztül történő közlésétől számított hat hónap áll rendelkezésükre a jóváhagyott beszerzési igényre vonatkozó közvetlen megrendelést, írásbeli konzultációt, vagy versenyújranyitást kezdeményezni a https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/ oldalon.
  2. Az érintett szervezetekhez és a szállítókhoz tartozó felhasználók a jövőben az eddigi három szerepkör helyett kétféle szerepkörben jelennek meg a Rendszerben:
  • Ügyintéző szerepkör: az érintett szervezet/a szállító ügyeivel kapcsolatban teljeskörű hozzáféréssel rendelkezik, módosíthatja azok adatait is.
  • Felhasználó szerepkör: az érintett szervezet/a szállító ügyeivel kapcsolatban korlátozott hozzáféréssel rendelkezik, az érintett szervezet/a szállító adatait nem jogosult módosítani.

A korábbi „admin” besorolású felhasználók „ügyintéző”-vé válnak, a „felhasználó”-k pedig továbbra is a „felhasználó” szerepkörben maradnak. A „megtekintő” szerepkör a továbbiakban nem lesz kiosztható.

  1. Versenyújranyitások esetében az ajánlatok bontása felhasználói beavatkozás nélkül, az ajánlattételi határidő lejártával, automatikusan megtörténik. A bontással egyidejűleg az ajánlatok titkosításának feloldását is elvégzi a Rendszer.
  2. Új opcióként kialakításra kerül az „Ellenőrző szerv” funkció, mellyel a felhasználóknak - amennyiben erre engedélyt kapnak, valamint a jogi feltételei fennállnak - lehetőségük nyílik olyan versenyújranyitás vagy közvetlen megrendelés dokumentumaihoz hozzáférni, amelyet nem a hozzáférést igénylő felhasználó intézménye folytatott le. A hozzáférési igényt a kmsupport@dkuzrt.hu címen szükséges jelezni. Amennyiben megalapozott az igény, az „Ellenőrző szerv” menüpontban az igényelt dokumentumok hozzáférhetővé válnak.

A változásokkal kapcsolatban esetlegesen felmerülő kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz, a kmsupport@dkuzrt.hu címen!

Szíves türelmüket és megértésüket köszönjük!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.