Kiemelt hírek

Tájékoztató az orosz intézkedések miatti, a közbeszerzéseket érintő korlátozásokról

content

2022. május 24.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

A Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. (a továbbiakban: DKÜ Zrt.) ezúton tájékoztatja Önöket az alábbiakról.

Megjelent az Európai Tanács (EU) 2022/576 Rendelete az ukrajnai helyzetet destabilizáló orosz intézkedések miatt hozott korlátozó intézkedésekről szóló 833/2014/EU rendelet módosításáról (a továbbiakban: Rendelet). A Rendelettel kapcsolatosan a Miniszterelnökség közleményt (a továbbiakban: Közlemény) adott ki, amely elérhető a következő linken:
https://ekr.gov.hu/portal/hirek/8797731550552

A DKÜ Zrt. valamennyi hatályos keretmegállapodás valamennyi szállítója és alvállalkozója tekintetében beszerzi a Rendelet alapján szükséges nyilatkozatokat, valamint azokat elérhetővé is teszi az adott keretmegállapodás adatlapján. A nyilatkozatok vizsgálatának eredményéről a DKÜ Zrt. külön hírt fog közzétenni, ezt követően az egyes, keretmegállapodásos eljárás második részében lefolytatásra kerülő eljárások tekintetében szabadon használhatók a nyilatkozatok. Utóbb hivatkozott hír közzétételéig valamennyi előkészítés alatt álló és folyamatban lévő keretmegállapodásos eljárás második részében lefolytatásra kerülő eljárás tekintetében el kell végezni a Rendelet, illetve a Közlemény szerinti cselekményeket.

Az előkészítés alatt álló, keretmegállapodásos eljárás második részében lefolytatásra kerülő eljárásokban a 833/2014/EU rendelet 5k. cikk szerinti tilalom vonatkozásában a felhívásba (karakterkorlát esetén a dokumentációba) javasoljuk beépíteni az alábbi előírást:

„Ajánlattevőnek / Részvételre jelentkezőnek az ajánlatban / részvételi jelentkezésben nyilatkoznia kell az ukrajnai helyzetet destabilizáló orosz intézkedések miatt hozott korlátozó́ intézkedésekről szóló 833/2014/EU rendelet módosításáról szóló 2022/576 EU rendelet 1. cikk 23. pontja nyomán életbe lépett, 833/2014/EU rendelet 5k. cikk szerinti tilalom vonatkozásában.” 

Fentiekhez kapcsolódóan jelezzük, hogy a Közleményben szerepel egy, a Miniszterelnökség által javasolt nyilatkozatminta.

A már megindított, de még ajánlattételi / részvételi határidő előtti státuszban levő eljárások dokumentumainak módosítása az érintett szervezetek döntésén múlik (adott esetben például egyéb módosítás okán kerülhet beemelésre a nyilatkozattételi kötelezettség), azonban az ajánlattételi határidő lejártát követően legkésőbb a bírálati szakaszban szükséges a Rendelet értelmében felvilágosítás kéréssel fordulni az ajánlattevőkhöz / részvételre jelentkezőkhöz.

A Rendelet a szerződés odaítélésének tilalmáról rendelkezik, az „odaítélés” az EU-s joganyagok szerint az összegezés megküldése, így a nyertesként való megnevezés is tilos.

Az érintett szervezetek javára lefolytatásra kerülő eljárásokban a felvilágosítás kérésre a bírálati szakaszban kerül sor, de amennyiben az eljárás lezárása objektív indokok alapján nem tűr halasztást és a bírálat már lezárásra került, azaz elkészült az eljárást lezáró döntés tervezete, az érintett szervezetek ezirányú kifejezett írásbeli nyilatkozata és felelősségvállalása esetén az eljárás lezárásával kapcsolatos cselekmények elvégezésre kerülnek. Ezzel egyidejűleg az érintett szervezetek figyelmét felhívjuk, hogy kötelezettségük a későbbiek során a nyertestől és az ismert, valamint a teljesítés során bejelentésre kerülő alvállalkozóktól is bekérni a nyilatkozatot.

A szerződéskötési szakaszban levő eljárásokban is szükséges valamennyi ajánlattevőtől (közös ajánlattevők esetén külön-külön) a nyilatkozatokat bekérni.

Részben vagy egészben európai uniós forrásból megvalósuló eljárások kapcsán felhívjuk az érintett szervezetek figyelmét, hogy a Rendeletben foglaltak közvetlenül, a hazai joganyagba való átültetés nélkül is kötelezendően alkalmazandóak! 

Mindezek alapján az érintett szervezetek felelőssége, hogy a szerződéseik uniós forrásból való esetleges elszámolhatósága okán a Rendelet értelmében milyen eljárási cselekményeket végeznek el és azok során milyen tartalmú nyilatkozatot kérnek be és fogadnak el az ajánlattevőktől / részvételre jelentkezőktől.

Amennyiben a Rendelet alkalmazásával kapcsolatban esetlegesen további információk állnak a későbbiekben a DKÜ Zrt. rendelkezésére, úgy azokat, illetve az azokkal kapcsolatos javaslatait az érintett szervezetek számára haladéktalanul közzéteszi.

Felmerülő kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz, az info@dkuzrt.hu címen!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Tájékoztatás részleges üzemzavarról

content

2022. április 14.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

A Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. (a továbbiakban: DKÜ Zrt.) ezúton tájékoztatja Önöket, hogy 2022. április 14. napján 9 óra 50 perctől 10 óra 56 percig  a DKR működésében a 424/2017. (XII. 19.) Korm. rendelet 22. § (2) bekezdése szerinti részleges üzemzavar következett be, melynek következtében a DKR korlátozottan üzemelt. 

A DKR működésének helyreállítása megtörtént, ennek megfelelően jelen hír a 424/2017. (XII. 19.) Korm. rendelet 16. § (2) bekezdése szerinti tájékoztatásnak minősül. A részleges üzemzavar időtartamával érintett, folyamatban levő verseny újranyitások tekintetében a 424/2017. (XII. 19.) Korm. rendelet 16. § (3) és (4) bekezdéseiben, valamint a 17. § (1) bekezdésében foglaltak megfelelően alkalmazandók.

Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Tájékoztatás a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. elérhetőségeinek megváltozásáról

content

2022. január 27.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

A Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. ezúton tájékoztatja Önöket, hogy a help@dkuzrt.hu, a kmsupport@dkuzrt.hu, valamint a szamlaegyeztetes@dkuzrt.hu elérhetőségei megszűnnek, 2022. február 1. napjától egységesen az info@dkuzrt.hu elektronikus levelezési cím kerül alkalmazásra.

Kérjük, hogy megkereséseiket a továbbiakban az info@dkuzrt.hu címre szíveskedjenek küldeni!

Együttműködésüket ezúton is köszönjük!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

II. Tájékoztató az egyes keretmegállapodások igénybevétele esetén fizetendő szoftverlicenc-gazdálkodási díjjal kapcsolatban

content

2021. szeptember 15.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. (a továbbiakban: DKÜ Zrt.) a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsról, valamint a Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a kormányzati informatikai beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről szóló 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 2021. január 1. napján hatályba lépett módosításával összefüggésben 2021. február 8. napján „Tájékoztatás a szoftverlicenc-gazdálkodási díjakkal kapcsolatban”, és 2021. június 10. napján „I. Tájékoztató az egyes keretmegállapodások igénybevétele esetén fizetendő szoftverlicenc-gazdálkodási díjjal kapcsolatban” címmel a DKÜ Zrt. honlapján, a „Hírek” menüpont alatt (https://dkuzrt.hu/hirek/ címen), valamint a DKR nyitólapján (https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/nyitolap címen) információkat tett közzé. 

Tekintettel arra, hogy a DKÜ Zrt. a fenti tájékoztatások közzététele óta további szoftverlicenc-gazdálkodási díjfizetési kötelezettséggel érintett keretmegállapodásokat kötött, az I. sorszámú tájékoztató tartalmát az alábbiak szerint aktualizálja. 

(Az I. sorszámú tájékoztató szövegében végrehajtott változtatások vastagon szedett dőlt betűvel és aláhúzással vannak megjelenítve.)

1. Melyek jelenleg a szoftverlicenc-gazdálkodási díjfizetési kötelezettséggel érintett keretmegállapodások?

A Korm. rendelet 14/A. § (5) bekezdése alapján szoftverlicenc-gazdálkodási díjfizetési kötelezettség áll fenn az alábbi keretmegállapodásokból történő beszerzések esetén: 

  • EKM01MSLIC20 azonosítójú „Egyedi keretmegállapodás a KIFÜ részére Microsoft oktatási szoftverlicencek beszerzése céljából” tárgyú;

  • DKM01SAS20 azonosítójú „Meglévő SAS szoftverlicencek megújítása, bővítése, kiegészítése, valamint terméktámogatási szolgáltatások biztosítása” tárgyú – a keretmegállapodás a DKR-ben lezárt státuszban;

  • DKM01OSUP20 azonosítójú „Meglévő Oracle szoftverlicencekhez kapcsolódó gyártói terméktámogatási szolgáltatások” tárgyú;

  • DKM01ISUP20 azonosítójú „Meglévő IBM szoftverlicencekhez kapcsolódó emelt szintű konzultációs és gyártói terméktámogatási szolgáltatások” tárgyú;

  • DKM01OLIC20 azonosítójú „Meglévő Oracle szoftverlicencek bővítése” tárgyú;

  • DKM01MLIC20 azonosítójú „Meglévő Micro Focus szoftverlicencek bővítése” tárgyú;

  • DKM01SLIC20 azonosítójú „Meglévő SAP szoftverlicencek bővítése” tárgyú;

  • DKM01VLIC20 azonosítójú „Meglévő VMware szoftverlicencek bővítése” tárgyú;

  • DKM01ILIC20 azonosítójú „Meglévő IBM szoftverlicencek bővítése” tárgyú;

  • DKM01DMS21 azonosítójú „DMS ONE licencek és kapcsolódó szolgáltatások” tárgyú;

keretmegállapodás.

Az I. sorszámú tájékoztató közzétételét követően, jelen tájékoztató közzétételéig megkötött alábbi keretmegállapodások esetén történő beszerzések vonatkozásában áll fenn a szoftverlicenc-gazdálkodási díjfizetési kötelezettség:

•    EKM01MSLIC21 azonosítójú „Egyedi keretmegállapodás a Hungarnet részére Microsoft felsőoktatási szoftverlicencek beszerzés céljából” tárgyú; 
•    EKM02MSLIC21 azonosítójú „Egyedi keretmegállapodás a HungaroControl Zrt. részére Microsoft nagyvállalati szoftverlicencek beszerzés céljából” tárgyú;
•    EKM03MSLIC21 azonosítójú „Egyedi keretmegállapodás az MVMI Zrt. és a MAVIR ZRt. részére Microsoft nagyvállalati szoftverlicencek beszerzés céljából” tárgyú;
•    DKM01MSEK21 azonosítójú „Microsoft szoftvertermékek és megoldások megújítása, bővítése, kiegészítése – Kormányzati licencek” tárgyú;
•    DKM01GEOS21 azonosítójú „Térinformatikai szoftverek és kapcsolódó szolgáltatások” tárgyú;
•    DKM01MSEV21 azonosítójú „Microsoft szoftvertermékek és megoldások megújítása, bővítése, kiegészítése – Vállalati licencek” tárgyú;
•    DKM01SAS21 azonosítójú „Meglévő SAS licencek megújítása, támogatása” tárgyú
keretmegállapodás.

A szoftverlicenc-gazdálkodási díj a szoftverlicencek beszerzése mellett a licenckövetési és a licenctámogatási szolgáltatások beszerzése esetén is fizetendő.

2. Mely időponttól kezdődően áll fenn a szoftverlicenc-gazdálkodási díjfizetési kötelezettség?

A szoftverlicenc-gazdálkodási díjat az 1. pontban hivatkozott keretmegállapodásoknak vagy azok módosításának a Digitális Közbeszerzési Rendszerben (a továbbiakban: DKR) történő közzétételét követően megindított beszerzések vonatkozásában szükséges megfizetni. 

A szoftverlicenc-gazdálkodási díj megfizetésével kapcsolatos előírásokat az adott - DKR-ben közzétett - keretmegállapodás tartalmazza mind az 1. pontban hivatkozott keretmegállapodások, mind a jelen tájékoztató közzétételét követő keretmegállapodások esetén. A DKR-ben közzétett keretmegállapodások alapján történő eseti beszerzés-lebonyolításnak és -teljesítésnek a keretmegállapodásban foglaltak szerint kell megtörténni.

3. Hogyan fizeti meg az érintett szervezet a szoftverlicenc-gazdálkodási díjat?

Az érintett szervezet a szállítón keresztül fizeti meg a szoftverlicenc-gazdálkodási díjat. A fizetendő díjat a szállító, az általa kiállított számlán külön tételként szerepelteti. 

4. Mekkora a szoftverlicenc-gazdálkodási díj mértéke? 

Az érintett szervezet részéről fizetendő szoftverlicenc-gazdálkodási díj mértékének meghatározása aszerint történik, hogy Magyarországon érvényes gyártói listaár rendelkezésre áll-e. 

Jelenleg az alábbi keretmegállapodások alapján áll a DKÜ Zrt. rendelkezésére Magyarországon érvényes gyártói listaár:
•    DKM01MSEK21 azonosítójú „Microsoft szoftvertermékek és megoldások megújítása, bővítése, kiegészítése – Kormányzati licencek” tárgyú;
•    DKM01MSEV21 azonosítójú „Microsoft szoftvertermékek és megoldások megújítása, bővítése, kiegészítése – Vállalati licencek” tárgyú;
•    EKM02MSLIC21 azonosítójú „Egyedi keretmegállapodás a HungaroControl Zrt. részére Microsoft nagyvállalati szoftverlicencek beszerzés céljából” tárgyú;
•    EKM03MSLIC21 azonosítójú „Egyedi keretmegállapodás az MVMI Zrt. és a MAVIR ZRt. részére Microsoft nagyvállalati szoftverlicencek beszerzés céljából” tárgyú;
keretmegállapodás.

A fent hivatkozott DKM01MSEK21 és DKM01MSEV21 azonosítójú keretmegállapodásokhoz kapcsolódó gyártói listaárak a Microsoft ERP (Estimated Resale Price) euró alapú árából a DKR elektronikus katalógusfrissítése során az MNB havi átlagos euróárfolyamával (https://www.mnb.hu/arfolyam-lekerdezes) meghatározott árak. Az így meghatározott forint alapú gyártói listaárakat a DKR tartalmazza az adott keretmegállapodásnál. Az ezekhez az értékekhez tartozó, a keretmegállapodás létrehozására irányuló eljárásban megajánlott (alap-) kedvezménymértékek az Érintett Szervezetek számára a DKR-ben elérhetők. Az EKM02MSLIC21 és EKM03MSLIC21 azonosítójú keretmegállapodásokhoz kapcsolódó gyártói listaárak az adott keretmegállapodást kötött ajánlattevő által az egyedi keretmegállapodás megkötésére irányuló eljárásban benyújtott Microsoft ERP (Estimated Resale Price) árak.

A DKR a szoftverlicenc-gazdálkodási díjat ezen keretmegállapodások esetén az alábbiak szerint számítja:

A szoftverlicenc-gazdálkodási díj mértéke a beszerzési eljárás ajánlattételi határidejekor a DKR-ben szereplő kedvezményekkel nem csökkentett gyártói listaárhoz képest az eseti beszerzés során elért, százalékban kifejezett kedvezmény harmadával megegyező, de legalább a fizetendő beszerzési díj mértékének ötödével és legfeljebb a fizetendő beszerzési díj mértékével megegyező mértékű lehet. Amennyiben az elért kedvezmény mértéke alacsonyabb, mint az érintett szervezet által azonos tárgyban – legfeljebb a beszerzési eljárás megindítását megelőző 2 éven belül – igazoltan elért, szerződött és érvényesített kedvezmény*, a szoftverlicenc-gazdálkodási díj maximális mértékét csökkenti a két kedvezmény közötti összeg harmadának megfelelő összeg.

(*A beszerzési eljárás megindítását megelőző 2 éven belül az érintett szervezet által elért, szerződött és érvényesített kedvezményt alátámasztó dokumentumokat (pl.: szerződés és az ahhoz tartozó, Magyarországon érvényes, kedvezményekkel nem csökkentett gyártói listaár dokumentuma) fel kell tölteni a DKÜ Portálra az informatikai beszerzési igény bejelentésekor.)

Azon beszerzéseknél, ahol a Magyarországon érvényes gyártói listaár nem áll rendelkezésre - a Korm. rendelet 14/A. § (5) bekezdése alapján - a szoftverlicenc-gazdálkodási díj mértékének meghatározása az alábbiak szerint történik.

- A szoftverlicenc-gazdálkodási díj mértéke közvetlen megrendelés esetén megegyezik az adott keretmegállapodás adatlapján rögzített „Közbeszerzési díj közvetlen megrendelés esetén” mezőben megállapított, fizetendő (köz)beszerzési díj mértékével.

- A szoftverlicenc-gazdálkodási díj mértéke verseny újranyitás vagy írásbeli konzultáció esetén megegyezik az adott keretmegállapodás adatlapján rögzített, a „Közbeszerzési díj verseny újranyitás esetén” mezőben megállapított, fizetendő (köz)beszerzési díj mértékével.

- Amennyiben az ajánlatkérő nevében a DKÜ Zrt. jár el, a szoftverlicenc-gazdálkodási díj mértéke megegyezik a fizetendő (köz)beszerzési díj mértékével.

5. Mi a szoftverlicenc-gazdálkodási díj alapja?

A díj alapja a visszaigazolt közvetlen megrendelés nettó ellenértéke, verseny újranyitás vagy írásbeli konzultáció, illetve a DKÜ Zrt. eljárása esetén pedig az eljárás eredményeként létrejött egyedi visszterhes szerződés nettó ellenértéke. 

Mind a DKÜ Zrt., mind a Korm. rendelet hatálya alá tartozó és az önként csatlakozó szervezetek közös érdeke, hogy elérhetőek legyenek azok a Magyarországon érvényes, kedvezményekkel nem csökkentett gyártói listaárak, amelyek alapján áttekinthetővé válnak a biztosított kedvezmények, melynek eredményeként az érintett szervezetek minél nagyobb kedvezmény realizálhatnak.

Ezért, amennyiben az érintett szervezet rendelkezésére áll a beszerzési eljárás megindítását megelőző két éven belül általa elért, szerződött és érvényesített kedvezményt alátámasztó dokumentum vagy egyéb igazolás (pl. szerződés és az ahhoz tartozó, Magyarországon érvényes, kedvezményekkel nem csökkentett gyártói listaár dokumentuma), úgy azt az érintett szervezetnek már a beszerzési igény bejelentésekor fel kell töltenie a DKÜ Portálra és azt meg kell küldenie a kmsupport@dkuzrt.hu e-mail címre is.

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy csak azon árlista vehető figyelembe a Korm. rendelet 14/A. § (5) bekezdése szerinti „gyártói listaárként”, amely alkalmas az érintett szervezet által azonos tárgyban a beszerzési eljárás megindítását megelőző két éven belül igazoltan elért, szerződött és érvényesített kedvezmény mérték tételes alátámasztására.

Ahol a gyártói listaárak szektoronként léteznek (pl. oktatási, kormányzati, vállalati szektorba sorolt licencek), ott az adott érintett szervezetnek a rá vonatkozó szektor gyártói listaárát kell alkalmazni. A kedvezményt a gyártói listaár és az egyedi szerződésben szereplő, azaz a keretmegállapodás második részében megajánlott és szerződött ár alapján kell meghatározni.

Általánosságban rögzíthető, hogy nem minősülnek gyártói listaárnak az alábbiak:

-    az előzetes piaci konzultáció eredményeként a benyújtott indikatív ajánlat részeként az érintett szervezet birtokába jutott árlista (ideértve az ennek során beárazott termék- és árlistát is), 
-    az adott keretmegállapodás részét képező termék- és árlista.

Tájékoztatjuk, hogy a jelen dokumentum megtalálható DKÜ Zrt. honlapján, a „Hírek” menüpont alatt (https://dkuzrt.hu/hirek/ címen) és a DKR nyitólapján ( https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/nyitolap címen) is.

Az esetlegesen felmerülő kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz, a kmsupport@dkuzrt.hu címen, vagy látogassák meg honlapunkat a https://dkuzrt.hu/ címen és tájékozódjanak a GYIK menüpontban!

Együttműködésüket ezúton is köszönjük!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Általános hírek

Tájékoztatás a DKR-t érintő frissítésről és karbantartásról

content

2022. március 7.

Tisztelt Felhasználók!

Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy 2022. március 11. (péntek) 12:00 óra és 2022. március 14. (hétfő) 00:00 óra között a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. által működtetett Digitális Közbeszerzési Rendszer (a továbbiakban: DKR) frissítését és karbantartását végezzük, melynek következtében a https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/ oldal a megjelölt időtartam alatt nem lesz elérhető.

Kérjük Önöket, hogy a karbantartással érintett munkanapokra ne ütemezzenek eljárási határidőt, mivel eljárási cselekményt nem fognak tudni eszközölni, beleértve a szállító általi rögzítéseket is.

A verzióváltás során a DKR-ben a legfontosabb változtatások a következők:

  • alvállalkozói nyilvántartás létrehozása,

  • szállítói ajánlatadás módosítása.

A változásokkal érintett folyamatok részletes leírásai a https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/ oldal „Dokumentumok” fül „Kézikönyvek” menüpontjában található „Intézményi kézikönyv” és „Szállítói kézikönyv” dokumentumokban érhető el.

Az esetlegesen felmerülő kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz, az info@dkuzrt.hu címen!

Szíves türelmüket és megértésüket köszönjük!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Köszönetnyilvánítás az aktuális informatikai környezetről, továbbá az előző év informatikai fejlesztéseinek és beszerzéseinek tapasztalatairól szóló beszámolók feltöltéséért

content

2022. február 1.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

Ezúton is köszönjük minden érintett szervezetnek, hogy a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsról, valamint a Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a kormányzati informatikai beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről szóló 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet 5. § (10) bekezdésében előírtaknak megfelelően, határidőben gondoskodtak az aktuális informatikai környezetről, továbbá az előző év informatikai fejlesztéseinek és beszerzéseinek tapasztalatairól szóló beszámolók feltöltéséről a DKÜ Portálra.

Köszönettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Köszönetnyilvánítás az egész éves együttműködésért

content

2021.12.23

Tisztelt Partnereink!
Kérjük, engedjék meg, hogy megköszönjük egész éves együttműködésüket és partnerségüket. Reméljük, hogy a 2022. év hasonlóan eredményes lesz, mint amilyen az idei volt.
Áldott, békés Karácsonyt és sikerekben gazdag, boldog új esztendőt kívánunk!
Üdvözlettel:
Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.
 

Beszámoló benyújtása az aktuális informatikai környezetről, továbbá az előző év informatikai fejlesztéseinek és beszerzéseinek tapasztalatairól

content

2021.12.23

Tisztelt Érintett Szervezetek!


A Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. (a továbbiakban: DKÜ) az alábbi, soron következő határidős jogszabályi kötelezettségre hívja fel a figyelmüket.
A Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsról, valamint a Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a kormányzati informatikai beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről szóló 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet 5. § (10) bekezdése alapján, az érintett szervezet az aktuális informatikai környezetéről és az előző év informatikai fejlesztéseinek és beszerzéseinek tapasztalatairól minden év január 30. napjáig a DKÜ-nek, az ott meghatározott struktúra és adattartalom szerint részletezve, a Portálon keresztül beszámol.


Az érintett szervezet a jogszabályi előírásnak akkor felel meg, amennyiben

  1. az „Aktuális informatikai környezet beszámoló – Felhasználói útmutató”-ban foglaltak szerint eljárva, a „Benyújtás” jelölőnégyzetet kipipálva és a „Mentés” gombra kattintva, legkésőbb 2022. január 30. napján 23 óra 59 percig benyújtja az aktuális informatikai környezetéről szóló beszámolót, továbbá
  2. az „Éves beszámoló benyújtása – Felhasználói útmutató”-ban foglaltak szerint eljárva, a „Benyújtás” jelölőnégyzetet kipipálva és a „Mentés” gombra kattintva, legkésőbb 2022. január 30. napján 23 óra 59 percig benyújtja az előző év informatikai fejlesztéseinek és beszerzéseinek tapasztalatairól szóló beszámolót. Ez utóbbi beszámoló benyújtására természetesen csak 2021. év végét követően, 2022. január 1. napjától nyílik lehetőség.

Az aktuális informatikai környezetről szóló beszámolóban rögzíteni szükséges a beszámoló benyújtásig kialakított hardver és szoftver környezetet. Az előző év informatikai fejlesztéseinek és beszerzéseinek tapasztalatairól szóló beszámolónak pedig a Portálra feltöltött informatikai beszerzési igények megvalósulásának státuszát kell tükröznie.
A DKÜ által az érintett szervezetek fent hivatkozott jogszabályi kötelezettségeik teljesítésének megkönnyítése érdekében készített felhasználói útmutatók a https://dkuzrt.hu/portal/ oldalon elérhetőek.
Kérjük Önöket, hogy mindkét beszámoló határidőn belül történő benyújtására figyelemmel lenni szíveskedjenek!
Felhívjuk figyelmüket, hogy a Korm. rendelet 1. § (2) eb) pontja szerinti érintett szervezetekre az aktuális informatikai környezetről és az előző év informatikai fejlesztéseinek és beszerzéseinek tapasztalatairól szóló beszámoló benyújtási kötelezettség nem vonatkozik.

Kérdés esetén kérjük, írjon a help@dkuzrt.hu e-mail címre!


Együttműködésüket ezúton is köszönjük!


Tisztelettel:
Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.
 

Tájékoztatás a DKR-t érintő karbantartásról

content

Tisztelt Érintett Szervezetek!


Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy 2021. december 10. (péntek) 16:30 és 20:00 óra között a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. által működtetett Digitális Közbeszerzési Rendszer (DKR) karbantartását végezzük, melynek következtében a https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/ oldal a megjelölt időtartam alatt nem lesz elérhető.
A változásokkal kapcsolatban esetlegesen felmerülő kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz, a kmsupport@dkuzrt.hu címen!
Szíves türelmüket és megértésüket köszönjük!


Tisztelettel:
Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.
 

TÁJÉKOZTATÁS ÜZEMZAVAR ELHÁRÍTÁSÁRÓL

content

2021.11.22.

Tisztelt Felhasználók!

Ezúton tájékoztatjuk Önöket arról, hogy a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. által működtetett Digitális Közbeszerzési Rendszer (a továbbiakban: DKR) működése tekintetében az üzemzavar elhárítása megtörtént, így a DKR teljeskörűen funkcionál.

Köszönjük megértésüket és türelmüket!

Tisztelettel:
Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Tájékoztatás üzemzavarról

content

2021.11.18

Tisztelt Felhasználók!

Ezúton tájékoztatjuk Önöket arról, hogy a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. által működtetett Digitális Közbeszerzési Rendszer (a továbbiakban: DKR) működése jelenleg üzemzavar miatt nem teljeskörű, az automatikus e-mail üzenetek kézbesítése jelenleg nem vagy korlátozottan működik.  
Tekintettel a probléma súlyára kérjük, hogy jelentkezzenek be a DKR-be, és ellenőrizzék a folyamatban lévő eljárásaikban történt változásokat (pl. új dokumentum került feltöltésre, határidő módosult, stb.).
Az üzemzavar elhárítása folyamatban van.
Szíves türelmüket és megértésüket ezúton is köszönjük!

Tisztelettel:
Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.
 

Biztonságos jelszóhasználattal kapcsolatos felhívás

content

2021. november 18.

Tisztelt Felhasználó!

A DKÜ Zrt. rendszerei, és az azokban tárolt adatok védelme érdekében felhívjuk figyelmét a biztonságos jelszóhasználat fontosságára. Kérjük, hogy amennyiben új jelszót igényel, vagy az aktuális jelszó lejárta miatt újat szükséges beállítani, fordítson figyelmet az alábbiak betartására.

  • A jelszó ne legyen Önre jellemző, ne tartalmazzon személyes adatokat (családtagokét sem).

  • Nem biztonságos, ha a jelszó csak egyetlen létező szóból áll. Találjon ki inkább különböző karakterekből álló, más számára nem értelmes jelszót, ami kis- és nagybetűt, számot, valamint írásjelet is tartalmaz.

  • A leghasznosabb a néhány szóból álló jelmondat alkalmazása, amelyben van kisbetű, nagybetű és írásjel is. Az ilyen jelmondatot könnyű megjegyezni, azonban nehéz feltörni.

  • Jelszavakat, belépési adatokat ne adjon át más személynek.

  • Ne írja fel a jelszavát, mivel így könnyen illetéktelen kezekbe kerülhet.

  • Ne használjon több alkalmazásban is azonos jelszót, mivel, ha valaki megszerzi azt, bejuthat a többi fiókjába is.

  • Az egyik legbiztonságosabb megoldás a belépési adatok tárolására a jelszókezelő programok használata.

Együttműködésüket ezúton is köszönjük!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Tájékoztatás a Budapesti Corvinus Egyetem kutatásáról a közbeszerzési árak és az árbefolyásoló tényezők feltárása vonatkozásában

content

2021. október 26.

Tisztelt Felhasználók!

Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. támogatja a Budapest Corvinus Egyetem (a továbbiakban: Egyetem) kutatását, amely a közbeszerzési árak és az árbefolyásoló tényezők vizsgálatát célozza.

A kutatás egy fontos eleme az Egyetem által összeállított kérdőív alapján elvégzendő elemzés, melynek sikeressége függ az abban részt vevő és közbeszerzésekben potenciálisan érintett piaci szereplők számától. Megítélésünk szerint a Digitális Közbeszerzési Rendszer (DKR) felhasználóin keresztül olyan hasznos visszajelzést kaphat az Egyetem, amely nagymértékben hozzájárulhat a kutatás eredményességéhez.

Mindezekre figyelemmel tisztelettel kérjük, hogy amennyiben módjukban áll, az alábbi linken elérhető kérdőívet 2021. október 31. napjáig kitölteni szíveskedjenek:

https://s.zurvey.io/kozbeszerzes_kerdoiv

Együttműködésüket ezúton is köszönjük!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Köszönetnyilvánítás a 2022. évi informatikai beszerzési és fejlesztési tervek feltöltéséért

content

2021. október 1.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

Ezúton is köszönjük minden érintett szervezetnek, hogy a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsról, valamint a Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a kormányzati informatikai beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről szóló 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet 7. § a) pontjában előírtaknak megfelelően, határidőben gondoskodott a 2022. évi informatikai beszerzési és fejlesztési terv feltöltéséről a DKÜ Portálra.

Köszönettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Hatályos Keretmegállapodások

content

Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság  (a továbbiakban: DKÜ) a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsról, valamint a Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a kormányzati informatikai beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről szóló 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet (a továbbiakban: DKÜ rendelet) 5. § (1) bekezdésében a kormányzati informatikai beszerzési feladatok ellátásával kapcsolatos központosított közbeszerzések tekintetében ajánlatkérésre feljogosított szervezet.

A központosított közbeszerzés hatálya alá tartozó kötelezett és önként csatlakozó szervezetek részére a  DKÜ által lefolytatott keretmegállapodás megkötésére irányuló központosított közbeszerzési eljárások eredményeként megkötött  hatályos keretmegállapodások, valamint a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (a továbbiakban: KEF) által megkötött, és a DKÜ által jogutódként átvett hatályos keretmegállapodások az alábbi oldalon érhetőek el:

Keretmegállapodások

Segíthetünk?

Hiba!
Letöltés
Excel letöltése folyamatban. Ez a találati lista méretétől függően több percet is igénybe vehet.

A gyakran ismételt kérdésekre a következő elérhetőségen kaphatnak választ.

Az alábbi szövegmezőben tudja jelezni a DKR működésével kapcsolatos technikai problémákat, kérdéseket.





Keretmegállapodással kapcsolatos tájékoztatók

Tájékoztatás a DKM01SZGRK20 azonosítójú keretmegállapodás időbeli hatályának lejártáról

content

2022. május 24.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

A Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. (a továbbiakban: DKÜ Zrt.) ezúton tájékoztatja Önöket, hogy a DKM01SZGRK20 azonosítójú keretmegállapodás időbeli hatályának utolsó napja 2022. június 5. napja.

A fenti keretmegállapodással azonos tárgyban már folyamatban van az új, DKM01SZGRH22 azonosítójú keretmegállapodás megkötésére irányuló közbeszerzési eljárás, melynek eredményeként a keretmegállapodás megkötésére tervezetten a hatályos keretmegállapodás időbeli hatályának lejártát követően kerül sor. Azonban tekintettel a DKM01SZGRK20 azonosítójú keretmegállapodás időbeli hatályának lejárta, valamint a megkötendő DKM01SZGRH22 azonosítójú keretmegállapodás hatályba lépése közötti becsülten csekély időtartamra, a DKM01SZGRK20 azonosítójú keretmegállapodás időbeli hatályának módosítását a DKÜ Zrt. nem tervezi.

A hatályos keretmegállapodás IV. 7. pontjának második bekezdése az alábbiak szerint rendelkezik:

„Felek rögzítik, hogy a Kbt. 104. § (8) bekezdése értelmében megrendelés kizárólag jelen keretmegállapodás időtartama alatt nyújtható be és igazolható vissza, Egyedi Szerződés kizárólag jelen keretmegállapodás időtartama alatt köthető, a visszaigazolt megrendelés és a megkötött Egyedi Szerződés időbeli hatálya a keretmegállapodás időbeli hatályán túlnyúlhat.”

Kérjük, hogy a DKM01SZGRK20 azonosítójú keretmegállapodás alkalmazása során a fentiekre figyelemmel járjanak el a már folyamatban lévő és a még előkészítés alatt álló közvetlen megrendeléseik, valamint a már folyamatban lévő, a verseny újbóli megnyitásával megvalósítandó közbeszerzéseik tekintetében.

Felmerülő kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz, az info@dkuzrt.hu címen!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

4/2021. számú felhívás szerinti önkéntes csatlakozás lehetőségének lezárása

content

2022. május 19.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. a 4/2021. számú felhívásban rögzített önkéntes csatlakozás lehetőségét jelen tájékoztatás közzétételének napjával lezárja az alábbi keretmegállapodás tekintetében:

  • A 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó érintett szervezetek, valamint önként csatlakozó intézmények részére nyomat előállító eszközök szállítása és kapcsolódó szolgáltatások teljesítése (FMNY21).

Az érintett keretmegállapodás megkötésére irányuló közbeszerzési eljárást megindító felhívás 2022. május 19. napján feladásra került az Európai Unió Hivatalos Lapjában (https://ted.europa.eu/) történő közzétételre. 

Az eljárást megindító hirdetményben az eljárás megnevezése: „A 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó érintett szervezetek, valamint önként csatlakozó intézmények részére nyomat előállító eszközök szállítása és kapcsolódó szolgáltatások teljesítése, 1.: Új nyomat előállító eszközök és kapcsolódó teljes üzemeltetési szolgáltatás (rövid név: FMNY22_ESZK+TÜSZ)”.

Felmerülő kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz, az info@dkuzrt.hu címen!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Tájékoztatás az „Általános kliens oldali IT eszközök beszerzése (SZGRÁ22)” tárgyú, nyílt központosított közbeszerzési eljárás eredményeként megkötött keretmegállapodásról

content

2022. május 19.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. a központosított közbeszerzés hatálya alá tartozó kötelezett és önként csatlakozó szervezetek részére

„Általános kliens oldali IT eszközök beszerzése (SZGRÁ22)”

tárgyban 2022. május 11. napján keretmegállapodást kötött.

A keretmegállapodás azonosítója: DKM01SZGRÁ22

A DKM02SZGRK20 azonosítójú keretmegállapodás rendelkezései alapján jelen tájékoztatás közzétételét (2022. május 19.) követő 6. munkanapon (2022. május 27.) a DKM02SZGRK20 keretmegállapodás lezárul, hatályát veszti. A DKR-ben jelen tájékoztatás közzétételét követő 5 munkanapos időtartam alatt – azaz legkésőbb 2022. május 26. napján – a DKR-ben kibocsátott közvetlen megrendelés visszaigazolható és teljesíthető, valamint a DKR-ben megindított verseny újranyitás eredményesen lezárható, az Egyedi Szerződés megköthető és teljesíthető.

A megkötött DKM01SZGRÁ22 azonosítójú keretmegállapodás és mellékletei, valamint a keretmegállapodással kapcsolatos részletes adatok a DKR-ben (https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/), a „Közbeszerzési adatok – Keretmegállapodások” menüpont alatt a keretmegállapodás adatlapján, a keretmegállapodás megkötésére irányuló közbeszerzési eljárás releváns dokumentumai pedig az eljárás adatlapján megtalálhatóak.

Felmerülő kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz, az info@dkuzrt.hu címen!

Együttműködésüket ezúton is köszönjük!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Tájékoztatás keretmegállapodás módosításáról

content

2022. május 12.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

A Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. (a továbbiakban: DKÜ Zrt.) ezúton tájékoztatja Önöket, hogy az alábbi keretmegállapodás a DKÜ Zrt., mint Beszerző nyilatkozata következtében az alábbiak szerint módosult:

  • a DKM01ILIC20 azonosítójú keretmegállapodás a IV.7. pont alapján - időtartamát tekintve - 6 hónappal meghosszabbodik, azaz 2023. november 11. napjáig hatályos, valamint - keretösszegét tekintve - az eredeti keretösszeg 30 %-ával megemelésre kerül, azaz keretösszege 10 307 700 000,- Ft-ra emelkedik.

A fent hivatkozott beszerzői nyilatkozat megtalálható a Digitális Közbeszerzési Rendszerben (https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/) az érintett keretmegállapodás adatlapján.

Felmerülő kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz, az info@dkuzrt.hu címen!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

4/2022. számú FELHÍVÁS a 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet 1. § (2) bekezdés e) pont eb) alpontja szerinti szervezetek részére keretmegállapodáshoz történő önkéntes csatlakozásra

content

2022. május 5.

A Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. (a továbbiakban: DKÜ Zrt.) az alábbi keretmegállapodáshoz történő önkéntes csatlakozást teszi lehetővé:

  • Központosított közbeszerzési keretmegállapodás kötése a kormányzati informatikai beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről szóló 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó, illetve a központosított közbeszerzési eljáráshoz önként csatlakozó szervezeteknél meglévő egyes nyílt technológiákra épülő szoftverlicencek megújítása, bővítése, kiegészítése, valamint terméktámogatási szolgáltatások biztosítása tárgyában az

    1. részben: Red Hat Linux és egyéb licencek valamint terméktámogatási szolgáltatások (DKM01OSWL22), a

    2. részben: SUSE Linux licencek és terméktámogatási szolgáltatások (DKM02OSWL22). 

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy amennyiben az 1/2022. számú felhívásra az önként csatlakozás korábban megtörtént, abban az esetben a jelen felhívásban szereplő 2. részhez, azaz a SUSE Linux licencek és terméktámogatási szolgáltatások (DKM02OSWL22) elnevezésű keretmegállapodáshoz nem szükséges ismételten csatlakozni, a korábbi csatlakozás elfogadásra kerül. Ez azonban nem vonatkozik az 1. részre, vagyis a Red Hat Linux és egyéb licencek valamint terméktámogatási szolgáltatások (DKM01OSWL22) elnevezésű keretmegállapodásra, ahhoz ebben az esetben is szükséges a csatlakozás.

Az önkéntes csatlakozást a DKÜ Portál (a továbbiakban: Portál; https://portal.dkuzrt.hu/DKU_reg/) felületén van lehetőség megtenni az alábbiak szerint:

  • A csatlakozáshoz szükséges a Portálon történő regisztráció („Az érintett szervezet 301/2018. (XII. 27.) Kormány rendelet 1. § (2) szerinti besorolása” mező értékkészletből az „eb)” pont kiválasztásával).

  • A Portálra történő belépést követően az „Ügyintézés/Felhívás feliratkozás” ablakban találhatók az egyes keretmegállapodásokhoz történő önkéntes csatlakozásra vonatkozó felhívások.

  • A „Feliratkozás” mezőre kattintva lehet elvégezni az önkéntes csatlakozást, a tervezett összeg vagy darabszám megadásával.

A DKÜ Zrt. az egyes keretmegállapodásokhoz történő önkéntes csatlakozás lehetőségét a keretmegállapodás megkötésére irányuló közbeszerzési eljárás megindításáról szóló külön tájékoztatás közzétételéig folyamatosan biztosítja.

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy az adott, önként csatlakozó érintett szervezet csak azt a konkrét keretmegállapodást veheti igénybe, melyhez már az annak megkötésére irányuló közbeszerzési eljárás megindítását megelőzően csatlakozott.

Önkéntes csatlakozás esetén a Portálon regisztrálni szükséges, továbbá minden megkötendő keretmegállapodás vonatkozásában, az annak megkötésére irányuló közbeszerzési eljáráshoz külön-külön megtett „feliratkozással” kell elvégezni a csatlakozást.

A keretmegállapodásokhoz az eljárás megindítását, illetve a keretmegállapodás megkötését követően utólag már nem lehet csatlakozni.

A 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 1. § (2) bekezdés a) – ea) pont szerinti érintett szervezetek a DKÜ Zrt. minden hatályos keretmegállapodását (kivéve a kifejezetten adott érintett szervezetek számára kötött, egyedi keretmegállapodásokat) automatikusan jogosultak, egyben kötelesek is igénybe venni.

Korm. rendelet 1. § (2) bekezdés e) pont eb) alpontja alapján lehetőség nyílt arra, hogy a DKÜ Zrt. felhívására egy adott keretmegállapodás vagy más keretjellegű szerződés vonatkozásában, egy meghatározott beszerzési eljáráshoz csatlakozzon az egyébként a Korm. rendelet személyi hatálya alá nem tartozó és az 1. § (2) bekezdés e) pont ea) alpontja alapján nem csatlakozott intézmény.

Az ilyen módon történő csatlakozással az adott intézmény úgy válik érintett szervezetté, hogy rá a Korm. rendeletben foglalt kötelezettségek közül kizárólag az alábbiak vonatkoznak:

  • a Portálon regisztrált adatokban bekövetkező változástól számított 5 munkanapon belül a megváltozott adatok rögzítése a Portálon;
  • beszerzési díj megfizetése a Korm. rendelet 14. §-ában meghatározottak szerint.

Az érintett szervezet csak azt a konkrét keretmegállapodást vagy más keretjellegű szerződést veheti igénybe, melyhez már a közbeszerzési eljárás megindítását megelőzően csatlakozott. 

Az érdeklődő szervezetek az önkéntes csatlakozással kapcsolatos kérdéseiket az info@dkuzrt.hu címre küldhetik.

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Tájékoztatás az „Általános” kliens oldali IT eszközök beszerzése (SZGRÁ22) tárgyú, nyílt központosított közbeszerzési eljárás kapcsán a szerződéskötési moratórium lejártáról

content

2022. május 4.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy az „Általános” kliens oldali IT eszközök beszerzése (SZGRÁ22) tárgyú, EKR001088092021 azonosítójú, a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) 105. § (2) bekezdés b) pontja szerinti keretmegállapodás megkötésére irányuló nyílt, központosított közbeszerzési eljárás kapcsán a Kbt. 131. § (6) bekezdése szerinti tilalmi időszak utolsó napja 2022. május 2. napja volt.

A hatályos DKM02SZGRK20 azonosítójú keretmegállapodás IV.7. pontja – a 2021. december 21. napján aláírt 1. számú módosítás következtében – az alábbiak szerint rendelkezik:

„Szállító tudomásul veszi, hogy amennyiben jelen keretmegállapodás időbeli hatálya alatt a jelen keretmegállapodás tárgyában Beszerző új keretmegállapodást köt, abban az esetben az új keretmegállapodás hatálybalépéséről szóló, Digitális Közbeszerzési Rendszerben (a továbbiakban: DKR) publikált hír közzétételét követő 6. munkanapon jelen keretmegállapodás lezárul, hatályát veszti. A DKR-ben a fentiek szerint publikált hír közzétételét követő 5 munkanapos időtartam alatt a DKR-ben kibocsátott közvetlen megrendelés visszaigazolható és teljesíthető, valamint a DKR-ben megindított verseny újranyitás eredményesen lezárható, az Egyedi Szerződés megköthető és teljesíthető, figyelemmel a IV.7. pont második bekezdésében foglaltakra is. Jelen keretmegállapodás időbeli hatályának módosítása esetén Szállító köteles jelen keretmegállapodás szerinti adatszolgáltatási biztosíték hatályát a keretmegállapodás módosított időbeli hatályáig történő időtartamra meghosszabbítani. Szállító a meghosszabbított hatályú adatszolgáltatási biztosítékot köteles Beszerző rendelkezésére bocsátani a meghosszabbítással érintett időtartam harmadik munkanapjáig. Amennyiben a megkötött Egyedi Szerződés időbeli hatálya a keretmegállapodás – adott esetben meghosszabbított – időbeli hatályán túlnyúlik, az Érintett Szervezet jogosult a keretmegállapodás megszűnésének időpontjától az Egyedi Szerződés időbeli hatályáig tartó időtartamra, az adott beszerzési igény egyedi körülményeinek figyelembe vétele alapján teljesítési biztosíték nyújtását előírni.”

Felhívjuk figyelmüket, hogy a fenti tárgyú eljárás eredményeként a DKM01SZGRÁ22 azonosítójú keretmegállapodás 2022. május 3. napjától megköthető.

A fentiekre figyelemmel a DKM02SZGRK20 azonosítójú keretmegállapodás lezárását eredményező tájékoztatás DKR-en történő Beszerző általi közzétételének legkorábbi lehetséges időpontja – figyelemmel a keretmegállapodás megkötésének becsült időpontjára is – 2022. május 9. napja.

Kérjük, hogy a DKM02SZGRK20 azonosítójú keretmegállapodás alkalmazása során a fentiekre figyelemmel járjanak el a már folyamatban lévő és még előkészítés alatt álló közvetlen megrendeléseik, valamint a verseny újbóli megnyitásával megvalósítandó közbeszerzéseik tekintetében.

Felmerülő kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz, az info@dkuzrt.hu címen!

Tisztelettel: 

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Tájékoztatás keretmegállapodás módosításáról

content

2022. április 28.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

A Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. (a továbbiakban: DKÜ Zrt.) ezúton tájékoztatja Önöket, hogy az alábbi keretmegállapodás a DKÜ Zrt., mint Beszerző nyilatkozata következtében az alábbiak szerint módosult:

  • a DKM02MTEL21 azonosítójú keretmegállapodás V.6. pontjában foglaltak alapján, a keretmegállapodás szerződéskötési időszakát a Beszerző 6 (hat) hónappal meghosszabbítja, amellyel együtt a keretmegállapodás időbeli hatálya 2024. július 24. napjáig hosszabbodik, továbbá a keretmegállapodás V.10. pontjában foglaltak alapján a keretmennyiség 30 %-kal megemelésre kerül, amelyet követően a keretmegállapodás szerinti keretmennyiség 6 500 darabra emelkedik.

A fent hivatkozott beszerzői nyilatkozat megtalálható a Digitális Közbeszerzési Rendszerben (https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/) az érintett keretmegállapodás adatlapján.

Felmerülő kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz, az info@dkuzrt.hu címen!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

3/2022. számú FELHÍVÁS a 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet 1. § (2) bekezdés e) pont eb) alpontja szerinti szervezetek részére keretmegállapodáshoz történő önkéntes csatlakozásra

content

2022. április 13.

A Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. (a továbbiakban: DKÜ Zrt.) az alábbi keretmegállapodáshoz történő önkéntes csatlakozást teszi lehetővé:

  • A 301/2018. (XII. 27.) Korm.rendelet hatálya alá tartozó Érintett Szervezeteknél meglévő EKEIDR irat- és dokumentumkezelő rendszerekhez kiegészítő licencek, terméktámogatási és egyéb kapcsolódó szolgáltatások beszerzése (rövid név: EIDR22).

Az önkéntes csatlakozást a DKÜ Portál (a továbbiakban: Portál; https://portal.dkuzrt.hu/DKU_reg/) felületén van lehetőség megtenni az alábbiak szerint:

  • A csatlakozáshoz szükséges a Portálon történő regisztráció („Az érintett szervezet 301/2018. (XII. 27.) Kormány rendelet 1. § (2) szerinti besorolása” mező értékkészletből az „eb)” pont kiválasztásával).

  • A Portálra történő belépést követően az „Ügyintézés/Felhívás feliratkozás” ablakban találhatók az egyes keretmegállapodásokhoz történő önkéntes csatlakozásra vonatkozó felhívások.

  • A „Feliratkozás” mezőre kattintva lehet elvégezni az önkéntes csatlakozást, a tervezett összeg vagy darabszám megadásával.

A DKÜ Zrt. az egyes keretmegállapodásokhoz történő önkéntes csatlakozás lehetőségét a keretmegállapodás megkötésére irányuló közbeszerzési eljárás megindításáról szóló külön tájékoztatás közzétételéig folyamatosan biztosítja.

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy az adott, önként csatlakozó érintett szervezet csak azt a konkrét keretmegállapodást veheti igénybe, melyhez már az annak megkötésére irányuló közbeszerzési eljárás megindítását megelőzően csatlakozott.

Önkéntes csatlakozás esetén a Portálon regisztrálni szükséges, továbbá minden megkötendő keretmegállapodás vonatkozásában, az annak megkötésére irányuló közbeszerzési eljáráshoz külön-külön megtett „feliratkozással” kell elvégezni a csatlakozást.

A keretmegállapodásokhoz az eljárás megindítását, illetve a keretmegállapodás megkötését követően utólag már nem lehet csatlakozni.

A 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 1. § (2) bekezdés a) – ea) pont szerinti érintett szervezetek a DKÜ Zrt. minden hatályos keretmegállapodását (kivéve a kifejezetten adott érintett szervezetek számára kötött, egyedi keretmegállapodásokat) automatikusan jogosultak, egyben kötelesek is igénybe venni.

Korm. rendelet 1. § (2) bekezdés e) pont eb) alpontja alapján lehetőség nyílt arra, hogy a DKÜ Zrt. felhívására egy adott keretmegállapodás vagy más keretjellegű szerződés vonatkozásában, egy meghatározott beszerzési eljáráshoz csatlakozzon az egyébként a Korm. rendelet személyi hatálya alá nem tartozó és az 1. § (2) bekezdés e) pont ea) alpontja alapján nem csatlakozott intézmény.

Az ilyen módon történő csatlakozással az adott intézmény úgy válik érintett szervezetté, hogy rá a Korm. rendeletben foglalt kötelezettségek közül kizárólag az alábbiak vonatkoznak:

  • a Portálon regisztrált adatokban bekövetkező változástól számított 5 munkanapon belül a megváltozott adatok rögzítése a Portálon;
  • beszerzési díj megfizetése a Korm. rendelet 14. §-ában meghatározottak szerint.

Az érintett szervezet csak azt a konkrét keretmegállapodást vagy más keretjellegű szerződést veheti igénybe, melyhez már a közbeszerzési eljárás megindítását megelőzően csatlakozott. 

Az érdeklődő szervezetek az önkéntes csatlakozással kapcsolatos kérdéseiket az info@dkuzrt.hu címre küldhetik.

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

2/2022. számú FELHÍVÁS a 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet 1. § (2) bekezdés e) pont eb) alpontja szerinti szervezetek részére keretmegállapodáshoz történő önkéntes csatlakozásra

content

2022. március 31.

A Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. (a továbbiakban: DKÜ Zrt.) az alábbi keretmegállapodáshoz történő önkéntes csatlakozást teszi lehetővé:

  • A 301/2018. (XII. 27.) Korm.rendelet hatálya alá tartozó Érintett Szervezetek számára szélessávú infokommunikációs infrastruktúrákkal kapcsolatos szakértői feladatok nyújtása (rövid név: WNETSZ22).

Az önkéntes csatlakozást a DKÜ Portál (a továbbiakban: Portál; https://portal.dkuzrt.hu/DKU_reg/) felületén van lehetőség megtenni az alábbiak szerint:

  • A csatlakozáshoz szükséges a Portálon történő regisztráció („Az érintett szervezet 301/2018. (XII. 27.) Kormány rendelet 1. § (2) szerinti besorolása” mező értékkészletből az „eb)” pont kiválasztásával).

  • A Portálra történő belépést követően az „Ügyintézés/Felhívás feliratkozás” ablakban találhatók az egyes keretmegállapodásokhoz történő önkéntes csatlakozásra vonatkozó felhívások.

  • A „Feliratkozás” mezőre kattintva lehet elvégezni az önkéntes csatlakozást, a tervezett összeg vagy darabszám megadásával.

A DKÜ Zrt. az egyes keretmegállapodásokhoz történő önkéntes csatlakozás lehetőségét a keretmegállapodás megkötésére irányuló közbeszerzési eljárás megindításáról szóló külön tájékoztatás közzétételéig folyamatosan biztosítja.

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy az adott, önként csatlakozó érintett szervezet csak azt a konkrét keretmegállapodást veheti igénybe, melyhez már az annak megkötésére irányuló közbeszerzési eljárás megindítását megelőzően csatlakozott.

Önkéntes csatlakozás esetén a Portálon regisztrálni szükséges, továbbá minden megkötendő keretmegállapodás vonatkozásában, az annak megkötésére irányuló közbeszerzési eljáráshoz külön-külön megtett „feliratkozással” kell elvégezni a csatlakozást.

A keretmegállapodásokhoz az eljárás megindítását, illetve a keretmegállapodás megkötését követően utólag már nem lehet csatlakozni.

A 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 1. § (2) bekezdés a) – ea) pont szerinti érintett szervezetek a DKÜ Zrt. minden hatályos keretmegállapodását (kivéve a kifejezetten adott érintett szervezetek számára kötött, egyedi keretmegállapodásokat) automatikusan jogosultak, egyben kötelesek is igénybe venni.

Korm. rendelet 1. § (2) bekezdés e) pont eb) alpontja alapján lehetőség nyílt arra, hogy a DKÜ Zrt. felhívására egy adott keretmegállapodás vagy más keretjellegű szerződés vonatkozásában, egy meghatározott beszerzési eljáráshoz csatlakozzon az egyébként a Korm. rendelet személyi hatálya alá nem tartozó és az 1. § (2) bekezdés e) pont ea) alpontja alapján nem csatlakozott intézmény.

Az ilyen módon történő csatlakozással az adott intézmény úgy válik érintett szervezetté, hogy rá a Korm. rendeletben foglalt kötelezettségek közül kizárólag az alábbiak vonatkoznak:

  • a Portálon regisztrált adatokban bekövetkező változástól számított 5 munkanapon belül a megváltozott adatok rögzítése a Portálon;
  • beszerzési díj megfizetése a Korm. rendelet 14. §-ában meghatározottak szerint.

Az érintett szervezet csak azt a konkrét keretmegállapodást vagy más keretjellegű szerződést veheti igénybe, melyhez már a közbeszerzési eljárás megindítását megelőzően csatlakozott. 

Az érdeklődő szervezetek az önkéntes csatlakozással kapcsolatos kérdéseiket az info@dkuzrt.hu címre küldhetik.

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.

Tájékoztatás a DKM01MESZ20 és a DKM02MESZ20 azonosítójú keretmegállapodások időbeli hatályának lejártáról

content

2022. március 8.

Tisztelt Érintett Szervezetek!

A Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. (a továbbiakban: DKÜ Zrt.) ezúton tájékoztatja Önöket, hogy a DKM01MESZ20 és a DKM02MESZ20 azonosítójú keretmegállapodások időbeli hatályának utolsó napja 2022. március 23. napja.

A fenti keretmegállapodásokkal azonos tárgyban már folyamatban van az új keretmegállapodás megkötésére irányuló közbeszerzési eljárás, így ezen keretmegállapodások időbeli hatályának módosítását a DKÜ Zrt. nem tervezi.

A hatályos keretmegállapodások IV. 7. pontjának második bekezdése az alábbiak szerint rendelkezik:

„Felek rögzítik, hogy a Kbt. 104. § (8) bekezdése értelmében Egyedi Szerződés kizárólag jelen keretmegállapodás időtartama alatt köthető, a megkötött Egyedi Szerződés időbeli hatálya a keretmegállapodás időbeli hatályán túlnyúlhat.”

Kérjük, hogy a DKM01MESZ20 és a DKM02MESZ20 azonosítójú keretmegállapodások alkalmazása során a fentiekre figyelemmel járjanak el a már folyamatban lévő, és a még előkészítés alatt álló közvetlen megrendeléseik, valamint a verseny újbóli megnyitásával megvalósítandó közbeszerzéseik tekintetében.

Felmerülő kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz, az info@dkuzrt.hu címen!

Tisztelettel:

Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.